معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی؛

۱۴ شهرستان آذربایجان شرقی در وضعیت آبی کرونایی است

1399/11/11 - 14:06 - کد خبر: 36903 نسخه چاپی

نصر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: ۱۴ شهرستان استان از نظر شیوع کرونا در وضعیت آبی و بقیه در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزاش نصر، علیار راستگو روز شنه در جلسه قرارگاه طرح شهید سلیمانی، با تاکید بر اینکه نباید این وضعیت آبی کرونایی موجب عادی انگاری در بین شهروندان شود، اظهار کرد: با توجه به شکننده بودن شرایط بیماری، باید از هر گونه اجتماعات غیرضروری خوددداری کرد و فاصله اجتماعی رعایت و استفاده از ماسک جدی گرفته شود.
وی تاکید کرد: هرگونه سهل انگاری  و بی‌توجهی به رعایت شیوه‌نامه های ‌بهداشتی، احتمال افزایش آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا را به دنبال خواهد داشت.
راستگو با قدردانی از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی مدافعان سلامت و دستگاه‌های مسئول در مدیریت و مقابله با بیماری کرونا، گفت: افزایش میانگین رهگیری اطرافیان بیمار کرونایی از حدود ۴ به ۷ نفر در استان نیز موفقیت خوبی است که به همت تلاشگران بهداشت و درمان و همکاری اثربخش مجموعه سپاه و بسیج حاصل شده است.
وی با ابراز نارضایتی از مناسب نبودن آمار شهرستان‌ تبریز در رهگیری اطرافیان بیماران مبتلا به کرونا، گفت: با توجه به سکونت نزدیک به بیش از ۵۰ درصد مردم آذربایجان شرقی در تبریز، باید شاهد افزایش اقدامات مقابله‌ای در راستای قطع زنجیره انتقال بیماری و اجرای دقیق طرح شهید سلیمانی در استان باشیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر استمرار جدی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی، گفت: در مقطع فعلی آن‌چه بیش از تشکیل اجتماعات موجب نگرانی است، عادی‌انگاری وضعیت است.
وی اضافه کرد: باید بدانیم که مسأله کرونا هنوز حل نشده و در یک حالت شکننده قرار داریم که در صورت کمترین بی‌احتیاطی و عادی‌انگاری، احتمال بازگشت به دوران اوج بیماری وجود دارد.
انتهای پیام/
۱۴ شهرستان آذربایجان شرقی در وضعیت آبی کرونایی است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار