رییس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد:

۲۱ اردیبهشت فرایند اجرایی انتخابات ریاست جمهوری آغاز می شود

1399/11/11 - 10:30 - کد خبر: 36880 نسخه چاپی

نصر: رییس ستاد انتخابات کشور گفت: ۸ فروردین ۱۴۰۰ فرایند اجرایی انتخابات میام دوره ای مجلس آغاز می شود و ۲۱ اردیبهشت نیز فرایند اجرایی انتخابات ریاست جمهوری و ثبت نام ها آغاز می شود.

به گزارش نصر، جمال عرف در نشست خبری امروز (شنبه) با تبریک آغاز دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انتخابات ۱۴۰۰ مهمترین رویداد سیاسی پیش روی کشور است که امیدواریم با مشارکت فعال و فراگیر مردم این انتخابات به خوبی برگزار شود.
وی افزود: ۱۹ اسفند فرایند اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی آغاز می شود و ثبت نام ها آغاز و هیات های اجرایی تشکیل می شود. داوطلبان این انتخابات باید سوءپیشینه ها را از حالا تهیه کنند. ۸ فروردین ۱۴۰۰ فرایند اجرایی انتخابات میام دوره ای مجلس آغاز می شود. ۲۱ اردیبهشت فرایند اجرای انتخابات ریاست جمهوری آغاز و ثبت نام ها آغاز می شود.
وی در پاسخ به پرسشی درباره نحوه برگزاری انتخابات در دوره کرونا، گفت: ثبت نام ها قطعا الکترونیکی و از طریق اپلیکیشن هایی که معرفی می شود، انجام می شود و فقط یک پرسشنامه را حضوری امضاء می کنند. تلاش می کنیم تبلیغات با کمترین تجمعات انجام شود. تبلیغات موجب افزایش مشارکت می شود اما همین تجمعات موجب تشدید بیماری می شود؛ بنابراین بر اساس پروتکل های اعلامی از سوی وزارت بهداشت کمترین تجمعات را خواهیم داشت و از فضای مجازی و صداوسیما برای تبلیغات استفاده می کنیم.
عرف بیان کرد: انتخابات را بر اساس همه پروتکل های بهداشتی از جمله افزایش شعب انتخابات و ایجاد فاصله اجتماعی در روز اخذ رای برگزار می کنیم. ساعات اخذ رای را افزایش می دهیم و زودتر آغاز می کنیم چون قانون اجازه افزایش تعداد روزهای رای گیری را نداده است‌. تلاش ما این است که انتخابات در فضای ایمن برگزار شده و مردم دغدغه نداشته باشند.
انتهای پیام/
۲۱ اردیبهشت فرایند اجرایی انتخابات ریاست جمهوری آغاز می شود خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار