مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

عدالت باید در جامعه احیا شود

1399/11/10 - 18:21 - کد خبر: 36860 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: عدالت باید در جامعه احیا شود، چنانچه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، بارها به بحث عدالت پرداخت کرده‌اند که نشان از اهمیت این موضوع دارد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام و المسلمین حسن شعبانی در پیش همایش حوزه و روحانیت شیخ شهید محمد خیابانی، اظهار کرد: زمانی که با عینک دینی به اهداف قیام شیخ می‌نگریم، عدالت، تعیین کننده مسیر درست بوده و در تعیین اهداف قیام شیخ درخشیده و افتخار آمیز است.
وی با اشاره به برقراری عدالت و مساوات به عنوان یکی از اهداف قیام شیخ محمد خیابانی، افزود: وی با وجود عضویت در حزب دموکرات و با توجه به نامفهوم بودن عدالت در این حزب، توانسته بود عدالت را هدف قیام خود قرار دهد.
وی با بیان اینکه اهمیت عدالت برای پیروان مکتب اهل بیت(ع) و شیعیان امیر المومنین(ع) واضح است‌، ادامه داد: عدالت، چیزی است که بر اساس فطرت پرودگار متعال، مردم را جذب خواهد کرد و چیزی به اندازه عدالت در شکل گیری حاکمیت نمی‌تواند مؤثر باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه مردم باید احساس کنند که حاکمیت، عدالت را جدی گرفته و آن را محور کار خود قرار داده است، اضافه داد: عدالت باید برای همه یکسان اجرا شود و انسان‌ها مشتاق هستند ببینند با کسانی که دستی بر قدرت دارند و خلافی انجام داده‌اند، چگونه رفتار می‌شود.
وی افزود: وظیفه حوزه علمیه و علما در بحث عدالت تنها نباید به تبیین عدالت خلاصه شود و فکر کنیم که وظیفه ما با تبیین کردن چارچوب عدالت و نوشتن مقالات به اتمام رسیده است.
وی با تاکید بر اینکه در حاکمیت اسلامی که مقدمه ظهور است، عدالت و به ویژه عدالت اجتماعی باید محور برنامه‌ریزی‌ها باشد، اظهار کرد: در این میان برخی از افراد با وجود اعتقاد به انقلاب اسلامی و حضور دین در عرصه حاکمیت، آن را در سبک زندگی خود نشان نمی‌دهند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یادآور شد: زمانی عدالت، مورد پذیرش مردم قرار خواهد گرفت که طعم آن را بچشند و این جز با اجرا شدن آن، امکان پذیر نخواهد شد.
وی تاکید کرد: مردم از تضعیف شدن عدالت در جامعه، لمس نکردن عدالت اجتماعی، دیدن حاشیه شهرها، ازدیاد آسیب‌های اجتماعی رنج می‌برند.
به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، وی در پایان گفت: اگر ما عدالت اجتماعی را همانند بیانات اهل بیت(ع) به عنوان مقدمه ظهور در نظر بگیریم، قطعاً تمام امورمان سر و سامان بهتری خواهد گرفت.
انتهای پیام/
 عدالت باید در جامعه احیا شود خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار