مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی:

در فضای رسانه ای، عامل شفافیت منجر به اعتماد عمومی می شود

1399/11/10 - 12:43 - کد خبر: 36846 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی گفت: تنها پنج درصد از فشارهایی که در این ۴۲ سال متحمل شدیم، برای نابودی یک حکومت کافیست اما مثلث(محتوای دینی انقلاب، رهبری بی بدیل امام، حضور مردم در صحنه) که انقلاب را به پیروزی رساند، همان مثلث نیز منجر به تداوم این انقلاب خواهد شد.

به گزارش نصر، "مرتضی صفری"، امروز در نشست کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد دهه فجر استان با خبرنگاران، اظهار کرد: دوسال پیش وزیر امور خارجه آمریکا در یک نشست رسمی اعلام کرد که ایرانی ها ۴۰ سالگی انقلاب جمهوری اسلامی را نخواهند دید؛ بی تردید پشت پرده این ادعا یک سری تحلیل برنامه های حساب کتاب شده ای وجود داشت و امروز بعد دوسال شاهدیم که آن تیم مدیریتی آمریکا در کجای این ادعا قرار دارد و ایران در کدام نقطه از عزت و قوت قرار گرفته است.


 
وی افزود: قطعا بعد ۴۲ سال تحریم و دشمنی و تحدید توسط دشمنان، امروز در غرب آسیا و منطقه ادعا داریم که هیچ تصمیم مهمی گرفته نمی شود مگر با حضور جمهوری اسلامی ایران، چراکه عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دنیا غیرقابل انکار است و در معادلات ملی و بین المللی نقش موثری دارد.
وی اذعان کرد: این نظام با رشادت های رزمندگان و شهیدان از جمله حاج قاسم سلیمانی، افرادی مثل داعش را طی چند سال نابود کرده و امروزه شاهدیم که دولت آمریکا دم از مذاکره و تعامل با جمهوری اسلامی ایران می زند. در این راستا دهه مبارک فجر فرصتی است برای بازخوانی توفیقات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف.
صفری تصریح کرد: تنها پنج درصد از فشارهایی که در این ۴۲ سال متحمل شدیم، برای نابودی یک حکومت کافیست اما مثلث(محتوای دینی انقلاب، رهبری بی بدیل امام، حضور مردم در صحنه)  که انقلاب را به پیروزی رساند، همان مثلث نیز منجر به تداوم این انقلاب خواهد شد.


 
وی به نقش بی بدیل ولایت فقیه در مدیریت نظام‌جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: علی رغم غوغاسالاری رسانه ای که بر جایگاه ولایت فقیه وجود دارد یا همچنین فرصت طلبانی که از کوچکترین فرصت ها برای نابودی نظام جمهوری نمیگذرند، ممنوعیت ورود واکسن کرونای آمریکایی و اروپایی به کشور، یک قدمی بود که باید در تاریخ ثبت شود.
مدیرکل صداوسیمای آذربایجان شرقی به حجمه سنگین رسانه بر روی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد و گفت: بعد از ۴۲ سال یا بعد از جنگ جهانی دوم، تنها کشوری که به منافع آمریکا حمله کرد، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.
صفری به لزوم توجه مسئولان فرهنگی به موضوع اساسی جوانان و‌نوجوانان اشاره کرد و گفت: جوانان‌و.نوجوانان از جمله مباحث اساسی است که متاسفانه مسئولان مختلف فرهنگی بابی توجهی از کنار آن گذر میکنند. حجم سنگین سو تبلیغاتی که در شبکه های مجازی و ماهواره ای بر افکار آنان وارد می شود، قابل وصف نیست.


 
وی تاکید کرد: به نظر می رسد برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، باید شبکه ملی اتحاد را هرچه سریعتر راه اندازی کنیم. جوانان نقاط حساس این مرز و بوم هستند و دشمن با شناسایی این نقطه ضعف دقیقا دست بر آن گذاشته است که لازم است یک مطالبه گری عمومی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه آمیختگی زندگی مردم با فضای مجازی را نمی توان حذف کرد، عنوان کرد: حمایت و اعتماد به پیام رسان های داخلی منجر می شود تا با جایگزین نمودن فضای امن مردم بتوانند از آن ها استفاده نموده و آسیب نبینند.
صفری به دو هدف اصلی فرصت طلبان نظام جمهوری اسلامی اشاره کردو گفت: ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت، اشاعه سکولاریسم و نگاه لائیک در حوزه های دینی و سیاسی دو هدف مهم دشمنان نظام جمهوری اسلامی هستند. تمام تلاش دشمن طی دوسال جدا کردن مردم از نظام جمهوری اسلامی بود.
مدیرکل صداوسیمای آذربایجان شرقی ابراز کرد: موضوع شیوع کرونا، رقابت سطح مدیریتی بدون روتوش و واقعی در کل دنیا را به نمایش گذاشت به عنوان مثال فوتی و مبتلایان انگلستان به بیش از یک هزار ۸۰۰ نفر بود و یا آمریکا چند ماه پشت سرهم رکورد تعداد فوتی ناشی از کرونا را زده بود.
صفری افزود: فشارهایی که طی ۴۲ سال تحمل کردیم و ساختارهایی منظم بهداشت، رشادت  و ایثار کادر درمان و همچنین ساختارهایی به نام بسیج که با اجرای طرح های مثل حاج قاسم سلیمانی منجر به دست یابی موفقیت در راستای مدیریت اپیدمی کرونا در دنیا شده است. عملکرد و همراهی رسانه ها و صدا و سیما در این راستا نیز غیرقابل انکار است چرا که از روزهای اول این اپیدمی تا به امروز در تمامی حوزه ها در صحنه حاضر بودند.

در فضای رسانه ای، عامل شفافیت منجر به اعتماد عمومی می شود
تا به امروز نزدیک به هزار و هشتصد برنامه جهت مقابله با شیوع کرونا توسط صداوسیمای مرکز استان چه در تلوزیون و چه در رادیو تولید و پخش شده است.
وی اضافه کرد: طبق آخرین نظرسنجی، ۶۹ درصد از مردم استان مخاطب تلویزیون و ۲۹.۲ درصد نیز مخاطب رادیو هستند.
صفری، بازخوانی انقلاب اسلامی از طریق گفتمان انقلابی گری، اکتفا نکردن به نگاه کلی در بیان کارنامه انقلاب و بیان مصداقی، تبیین کارآمدی و تاب آوری نظام، پاسخگویی به شبهات و شایعات، تقویت وحدت و هویت ملی، پیگیری مطالبات رهبر انقلاب از مسوولان، تجلیل از مبارزان انقلابی استان، توجه به ابعاد هویتی انقلاب اسلامی، نقد سازنده رفتار مسوولان در خصوص ارزش ها و آرمان های انقلاب، ترویج امید آفرینی، برجسته سازی و تبیین مطالبه گری در خصوص متن بیانیه دوم انقلاب، دعوت از مبارزان انقلابی، بیان خاطرات با رویکرد جشن انقلاب را از رویکردها و سیاست های رسانه ای دهه فجر برشمرد.
وی با اعلام اینکه برای دهه فجر در حوزه های مختلف برنامه های متنوعی در نظر گرفته ایم گفت: برنامه شبانه حذف و ویژه برنامه دهه فجر با رویکرد جشن انقلاب از شبکه استانی پخش می شود، از آرشیو مرکز قرار است کلیپ های کوتاهی به مناسبت دهه فجر در شبکه استانی و فضای مجازی منتشر شود، برنامه تبریزیم هم با رویکرد استانی به دهه فجر پرداخت می کند.
مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی تاکید کرد: مسوولان استانی برای ارائه عملکرد در برنامه های تلویزیونی و رادیوئی حضور می یابند  موضوعی که مورد تاکید امام جمعه محترم و نماینده ولی فقیه در استان است.
صفری سریال جلال را جزو سنگین‌ترین پروژه‌های سریال‌سازی معاونت امور استان های رسانه ملی دانست و گفت: این سریال تاریخی ۱۸۴ لوکیشن و ۶۴۸ سکانس دارد و تعداد عواملی که دیالوگ دارند بالای ۲۰۰ نفر و همچنین بیش از هزار نفر هنرور در این سریال ایفای نقش کرده اند.
وی افزود: علیرغم تمام ناملایمات، یک رکورد در تاریخ سریال سازی صدا و سیما ثبت شد و در حال رایزنی هستیم ۲۸ یا ۲۹ بهمن قسمت اول فصل دوم سریال جلال از شبکه یک پخش شود.
صفری به پروژه واحد سیار مرکز آذربایجان شرقی نیز اشاره کرد و گفت: به گفته پیمانکار پروژه تاخیر بوجود آمده بخاطر تحریم ها و خرید برخی تجهیزات از خارج کشور و نوسانات ارزی بوده، اما با این حال، این پروژه با تمام قدرت در حال تجهیز است و قبل از سال جدید رونمایی می شود.
وی یادآور شد: از استاندار آذربایجان شرقی هم بخاطر همکاری و مساعدت در این پروژه تشکر می کنم، هزینه این پروژه حدود ۴۰ میلیارد است که ۳۱ میلیارد آن از طرف سازمان و مابقی از طرف استانداری تقبل شده است.
انتهای پیام/
در فضای رسانه ای، عامل شفافیت منجر به اعتماد عمومی می شود سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار