خبر/

مرد حافظه جهان رکورد جدیدی ثبت می‌کند

1399/11/10 - 12:07 - کد خبر: 36844 نسخه چاپی

نصر: جوان تبریزی که سال گذشته عنوان" مرد حافظه جهان " را کسب کرده بود از ثبت رکورد جدید خبر داد.

به گزارش نصر، محمدرضا حسن زاده در نشست خبری با اعلام این خبر گفت: طی مطالعات خود متوجه شدم در زمینه حافظه سه مورد رکورد وجود دارد برای ثبت هر سه مورد به گینس درخواست نوشتم و آنها موافقت خود را اعلام کردند.
وی با بیان اینکه رکورد اول که در شهریور ماه سال گذشته ثبت شد مربوط به حفظ لغات انگلیسی بود، اضافه کرد: به این ترتیب که یک خانم هندی در عرض یک دقیقه ۵۱لغت انگلیسی حفظ کرده بود و من برای شکستن رکورد او باید بیشتر از این تعداد را حفظ می‌کردم.
وی ادامه داد: من نیز تلاش خود را چندین برابر کرده و تعداد لغت‌های حفظ کرده خود را در یک دقیقه به ۵۳ لغت انگلیسی افزایش دادم و به این ترتیب رکورد قبلی که متعلق به یک خانم هندی بود، شکسته شد.
مرد حافظه جهان در مورد رکوردهای جدید خود گفت: بر اساس اعلام مشاوران گینس و آمادگی ذهنی و تکنیک‌های حافظه که حافظه خود را قوی کرده و پرورش داده‌ام، به زودی رکورد دوم که در مورد حفظ اعداد است را ثبت می‌کنم.
وی  اظهار کرد: در حال حاضر تعداد اعداد حفظ شده در یک دقیقه ۱۱۰ کلمه بوده و مشاوران گینس اعلام کرده‌اند باید اعدادی بیشتری از این تعداد را در یک دقیقه حفظ کنم تا این رکورد نیز شکسته شده و با نام تبریز ثبت شود.
حسن زاده، رکورد سوم را نیز حفظ اسامی افراد اعلام کرد و گفت: سومین مورد در زمینه ثبت رکورد در مورد حافظه حفظ اسامی افراد است که این اسامی در دو دقیقه حفظ شده و جزییات آن از سوی  گینس اعلام می‌شود.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های با اشاره به تلاش‌ها و زحمت‌هایی که برای رسیدن به این جایگاه کشیده است، خاطرنشان کرد: اولین بار با پکیج آموزش تندخوانی استاد مرتضی نصرت آشنا شدم و سعی کردم تکنیک‌های تقویت حافظه را یاد بگیرم، چراکه قبل از آن به درس و تحصیل علاقه‌ای نداشتم سعی کردم با استفاده از این تکنیک‌ها و روش‌ها آن خلاء را جبران کنم.
نویسنده کتاب "مولتی ویتامین ذهنی"  ادامه داد: بعداز شرکت در کلاس‌های آموزشی داخل کشور به سراغ استادان بین المللی تقویت حافظه در کشورهای مختلف دنیا رفتم، با پروفسور" تونی بوزان" رئیس مسابقات جهانی حافظه، نویسنده و مشاور آموزشی و از بنیانگذاران و ارائه کنندگان تکنیک‌های نقشه‌برداری ذهنی، آشنا شده و در کلاس‌های ایشان شرکت کردم. دانشجوی ارشد «پرفسور تونی بوزان» بودم و همچنین در یک مقطع دیگر  شاگرد استاد دیوید توماس شدم.
وی با اشاره به کسب مدارک معتبر بین المللی گفت: کشورهای مالزی، اتریش، کانادا و چند کشور دیگر از جمله کشورهایی بودند که برای شرکت در کلاس‌های بین المللی تقویت حافظه  در آنجا حضور داشتم و مدارک معتبر بین المللی تقویت حافظه را دریافت کرده‌ام.
وی ادامه داد: وقتی انسان در ابتدای راه است برای کسب مدرک، کلاس‌های مختلفی سپری کرده و در واقع برای کسب مدرک قدم بر می‌دارد، ولی بعدا برای مفید بودن کار می‌کند و من اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ام که دوست دارم با آموزش این تکنیک‌ها و مهارت‌های تقویت حافظه به دیگران مفید باشم و افتخار می کنم شاگردانم رتبه‌های برتر کنکور را کسب می‌کنند و خیلی از دانشجویانم رکورددار هستند.
به گزارش ایسنا، حسن‌زاده اضافه کرد: در دانشگاه تبریز سمینارهای مختلفی در جهت تقویت حافظه برگزار کرده و بعد از آن نیز در آموزش و پرورش همکاری می‌کردم.
وی با اشاره به نقص در سیستم آموزشی کشور گفت: در آموزش و پرورش به دانش آموزان می‌گویند حفظ کن، ولی نمی‌گویند چگونه و با کدام تکنیک؛ شیوه یادگیری و یاددهی در سیستم آموزش و پرورش ضعیف است، در حالی که تخصص من حافظه است و در کلاس‌هایم به شاگردانم یاد می‌دهم که چگونه و با چه تکنیکی درس ریاضی و درس تاریخ را به خوبی یاد بگیرند. باید همه ما یاد بگیریم تکنیک خواندن هر کتاب درسی و غیر درسی با هم متفاوت است.
وی از راه اندازی گروه تحقیقاتی حافظه خبرداد و افزود: بسیاری از خانواده‌ها از عدم تمرکز کودکان خود بر روی موضوعات درسی اظهار ناراحتی می‌کنند و ما با در نظر گرفتن این موضوع و کمک به خانواده‌ها، گروه تحقیقاتی حافظه ویژه کودکان و نوجوانان را ایجاد کرده و در این گروه تحقیقات با یک تیم تخصصی برای افزایش مهارت کودکان تلاش می‌کنیم.
وی تشریح کرد: برخی افراد از فراموشی ذهنی خود ناراحت هستند، ولی با صراحت می‌گویم حافظه هیچکس در دنیا ضعیف و ناقص نیست و ذهن توانایی بسیار بالایی دارد. شما با انبوهی از مطالب درگیرهستید ولی اکثر اوقات آنها را به یاد نمی‌آورید، برای اینکه این مطالب طبقه بندی و سازمان دهی نشده‌اند، تکنیک‌های تقویت حافظه انسان را برای ساماندهی ذهن کمک و یاری می‌کند.
نویسنده کتاب «مولتی ویتامین ذهنی» با اشاره به تفاوت کشورهای پیشرفته با کشور خودمان را در یادگیری این تکنیک‌ها، افزود: در کشورهای پیشرفته مهارت‌ها را به افراد یاد می‌دهند، در حالی که در کشور ما جای مهارت آموزی خالی بوده و من خوشحالم از اینکه مهارتی به شاگردانم می آموزم که آنها را در پیدا کردن مسیر زندگی کمک و راهنمایی می‌کند. حافظه، تخصص من است و سعی می‌کنم با ارائه بهترین تکنیک‌ها حافظه افراد را تقویت کنم.
وی همچنین با اشاره به تعطیلی برخی کسب و کارها در کشور گفت: در ایران حافظه مدیریتی برخی از مدیران ضعیف است، خیلی از کسب و کارها به خاطر نداشتن روحیه و حافظه مدیریتی نابود شده‌اند. وقتی یک فرد در دنیا صاحب یک عنوان و رکورد جهانی باشد ولی نتواند یک پروژه‌ای را درست به اتمام برساند خلاء بزرگی بوده و نشان می‌دهد حافظه و ذهن مدیریتی در افراد وجود ندارد.
مرد حافظه جهان در پایان صحبت های خود تشریح کرد: همیشه شکر گذار خداوند هستم که مرا پشتیبانی کرده است و خانواده و پدر و مادرم زحمت‌های بسیار زیادی برای من متحمل شده‌اند که از همه آنها سپاسگذارم.
انتهای پیام/
مرد حافظه جهان رکورد جدیدی ثبت می‌کند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار