دبیر کمیته نامگذاری شهرداری خبر داد:

نام فرمانده شهید ارتش بر یک تقاطع در تبریز

1399/11/09 - 13:00 - کد خبر: 36806 نسخه چاپی

نصر: دبیر کمیته نام گذاری شهرداری تبریز از نام‌گذاری یکی از تقاطع‌های در حال ساخت به نام یکی از فرماندهان شهید ارتش در خطه آذربایجان خبر داد.

به گزارش نصر، سعید حاجی‌زاده اظهار کرد: در جلسه اخیر شورای نامگذاری معابر و اماکن عمومی، تقاطع‌ غیرهمسطح در دست اجرا در محل تلاقی بلوار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و انتهای خیابان شهدای ارتش به نام فرمانده شهید لشگر ۲۱ حمزه آذربایجان، امیر سرتیپ رحمان فروزنده نامگذاری شد.
وی افزود: این اقدام به پیشنهاد رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و کانون بازنشستگان ارتش در آذربایجان‌شرقی و در راستای ارج نهادن به مقام والای این شهید والامقام و به دلیل موقعیت جغرافیایی این تقاطع در ضلع جنوبی پادگان سابق لشگر ۲۱ حمزه آذربایجان، انجام شد.
به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، امیر شهید سرتیپ دکتر رحمان فروزنده یکی از فرماندهان شجاع و با دانش نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در سال ۱۳۴۱ در شهرستان زنجان به دنیا آمد و در سال ۱۳۶۰ پس از قبولی در آزمون ورودی دانشگاه افسری به استخدام ارتش درآمد. این شهید والامقام در جبهه‌های دفاع مقدس در کسوت فرماندهی گروهان و گردان رشادت‌های بسیاری در عملیات‌ مختلف مانند عملیات والفجر ۸، محرم، کربلای ۶، نصر. مرصاد و عملیات پدافندی از خود نشان داد و به مقام شامخ جانبازی نائل گشت.
فرماندهی تیپ ۴۵ تکاور و جانشینی لشگر ۷۷ خراسان از مناصب مهمی است که امیر سرتیپ دکتر فروزنده پس از پایان سال‌های دفاع مقدس برعهده داشت. این شهید والامقام در سال ۱۳۸۸ به علت رشادت‌ها و شایستگی‌های علمی و عملیاتی به فرماندهی لشگر ۲۱ حمزه سیدالشهداء آذربایجان منصوب شد. این امیر دلاور ارتش اسلام سرانجام در ۲۱ آذرماه ۱۳۸۹ هنگام مراجعت از رزمایش بزرگ جنوب کشور بر اثر واژگونی خودرو به دیار حق شتافت و به همرزمان شهید خود پیوست.
انتهای پیام/
نام فرمانده شهید ارتش بر یک تقاطع در تبریز خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار