امام جمعه تبریز:

چالش‌های تجارت خارجی رفع شود

1399/11/09 - 12:41 - کد خبر: 36803 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به مشکلات عدیده تجار و بازرگانان در حوزه گمرک، گفت: چالش‌های تجارت خارجی باید در سریع‌ترین زمان ممکن رفع شود.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز پنجشنبه در دیدار جمعی از مدیران و معاونان گمرک‌های استان، افزود: گمرک نقش پدافندی در جنگ اقتصادی دارد و بر همین اساس باید با اصلاح برخی قوانین نسبت به آسان سازی تجارت بین الملل اقدام کرد.
وی با تاکید بر اهمیت پیشرو بودن گمرک در سالم سازی و شفاف سازی تجارت، اظهار داشت: گمرک می تواند پیشران و پیشگام در رونق اقتصاد ملی باشد و با رویکرد اقتصاد مقاومتی می توان به اصلی ترین وظیفه خود یعنی نقش حفاظتی و صیانتی از حقوق دولت و جامعه، جامه عمل پوشاند.
آل هاشم به چالش های فعالان اقتصادی در مواجهه با گمرک،  بایدها و نبایدها و الزامات اقتصاد مقاومتی در گمرک اشاره کرد و خواستار ایفای نقش توانمندتر شرکای تجاری و گمرک در جهت کاهش وابستگی بودجه جاری کشور به درآمدهای نفتی شد.
وی ادامه داد: نقش حمایتی در راستای افزایش رونق تولید و سرمایه گذاری، تسهیل و گسترش صادرات، ترانزیت کالا و توسعه دیپلماسی تجاری و اقتصادی با سازمانهای بین المللی از سوی گمرکات باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.
آل هاشم با تاکید بر مدیریت جهادی در جهت استیفای حقوق دولت، خواستار بهره گیری بیش از پیش گمرک از فناوری های نوین، ارتقای و افزایش سطح تعامل گمرکات با سازمان های همجوار و بین المللی شد.
ناظر گمرک های آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از اقدامات و عملکرد این مجموعه، گفت: سازمان جهانی گمرک سال ۲۰۲۱ را "گمرک حامی احیا، نوسازی و تاب آوری زنجیره تامین پایدار" نامگذاری کرده و گمرک های استان در سال مزین به شعار جهش تولید و در عمل به منویات مقام معظم رهبری خدمات برجسته و مهمی را در قالب بسته های حمایتی از تولید داشته است.
لیلی اورنگی با اشاره به عملکرد گمرک استان در ۱۰ ماهه سال‌جاری از رشد ۹۶ درصدی صادرات استان خبر داد و اظهار داشت: گمرک تبریز در رویه صادرات و گمرک سهلان در رویه واردات جزو ۱۰ گمرک مهم کشور هستند.
انتهای پیام/
چالش‌های تجارت خارجی رفع شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار