اپل گران ترین برند جهان شد

1399/11/09 - 10:41 - کد خبر: 36791 نسخه چاپی

نصر: طبق رتبه بندی برند فاینانس گلوبال ۵۰۰، اپل برای نخستین بار در پنج سال اخیر از آمازون و گوگل عبور کرد و با ۲۶۳.۴ میلیارد دلار، ارزشمندترین برند جهان است.

به گزارش نصر، طبق این رتبه بندی، استراتژی تنوع سازی اپل موثر واقع شده و ارزش این برند در سال گذشته ۸۷ درصد افزایش یافت.
اپل با هدایت تیم کوک، مدیرعامل این شرکت فعالیتش را فراتر از آیفون توسعه بخشید و بخشهایی مانند اپل استور، آی کلود، اپل پادکست، موسیقی، تلویزیون و آرکید را تقویت کرد. این شرکت اکنون در حال برنامه ریزی برای تولید یک خودروی برقی خودران تا سال ۲۰۲۴ است.
پنج سال پیش آیفون دو سوم از فروش اپل را تشکیل می داد اما در سال ۲۰۲۰ تنها نیمی از فروش این شرکت بود. دیوید های، مدیرعامل برند فاینانس با اشاره به رشد و تنوع سازی اپل گفت: ما شاهد آن هستیم که این شرکت یک بار دیگر متفاوت فکر می کند. از مک به آی پاد، به آیفون، به آی پد، به اپل واچ، به خدمات اشتراکی، به بی نهایت و فراتر از آن.
تحلیلگران پیش بینی می کنند درآمد سه ماهه نخست مالی اپل با کمک فروش قوی آیفون ۱۲، بالاتر از ۱۰۰ میلیارد دلار باشد. پس از این که ارزش بازار سرمایه این شرکت در اوت گذشته از دو تریلیون دلار عبور کرد، تحلیلگران پیش بینی می کنند در ۱۲ ماه آینده به مرز سه تریلیون دلار برسد.
آمازون با ارزش ۲۵۴.۲ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد. افزایش ۱۵ درصدی ارزش برند آمازون با فروش آنلاین قوی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا حاصل شد.
گوگل که در دوران همه گیری ویروس کرونا با نخستین کاهش درآمد روبرو شده است، در رتبه سوم قرار گرفت.
بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، در این بین، تسلا برند برتر در زمینه سریعترین نرخ رشد در جهان شناخته شد. در حالی که سایر خودروسازان سال گذشته با مشکلات دست و پنجه نرم می کردند، تسلا فروش قوی داشت و تحویل خودرو را افزایش داد.
انتهای پیام/
اپل گران ترین برند جهان شد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار