در نشست خبری مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان شرقی تشریح شد/

تسهیلات ویژه خرید مسکن بانک مسکن در آذربایجان شرقی

1399/11/08 - 16:48 - کد خبر: 36747 نسخه چاپی

نصر: مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران به تشریح جزئیاتی از پرداخت تسهیلات ویژه خرید مسکن بدون سپرده پرداخت.

به گزارش نصر، "امیر رنجبریان" امروز در نشست خبری بانک مسکن استان با اصحاب رسانه به طرح های حمایتی بانک مسکن تا پایان سال جاری اشاره کرد و گفت: طرح ۸۲، طرح مهر اندیشی، طرح ۲ وا و طرح کار گشا ازجمله طرح های بانک مسکن هستند که تا پایان سال جاری اجرا خواهند شد.
وی به شرایط پرداخت تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده در قالب طرح ۸۲ اشاره کرد و گفت: به مناسبت تقارن ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی و هشتاد و دومین سالگرد تاسیس بانک مسکن، طرح ۸۲ بانک مسکن در مقطع زمانی ۲۵ دي الي ۲۲ بهمن اجرا می شود که در این طرح سقف تسهیلات توام (از محل اوراق و بدون سپرده) در تبریز و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، به صورت انفرادی ۸۰ میلیون تومان و به صورت زوجین ۱۲۰ میلیون تومان می باشد.
رنجبریان افزود: سقف تسهیلات طرح ۸۲ در سایر مناطق و شهرهای استان به صورت انفرادی ۶۰ میلیون تومان و به صورت زوجین ۱۰۰ میلیون تومان می باشد.
وی اظهار کرد: از سقف های تسهیلاتی فوق، ۵۰ درصد بدون نیاز به تهیه اوراق تسهیلات مسکن و از محل بدون سپرده پرداخت خواهد شد و حداکثر مدت بازپرداخت و نرخ سود تسهیلات از محل اوراق و بدون سپرده به ترتیب ۱۴۴ ماه با نرخ 17.5 درصد و ۶۰ ماه با نرخ ۱۸ درصد می باشد و حداکثر قدمت تاختمان برای پرداخت تسهیلات ۲۵ سال می باشد.
مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان شرقی تاکید کرد: در صورت فروش اقساطی قطعی سهم الشرکه بانک و پرداخت تسهیلات موصوفه علاوه بر تقسیط تسهیلات پرداختی به صورت همزمان امکان پذیر است.
رنجبریان به اجرای طرح مهراندیش تا 20 اسفندماه سال جاری اشاره کرد و افزود: در صورت واریز نشده هر میزان از مطالبات غیرجاری تسهیلات پرداختی اعم از عقود مبادله ای، مشارکتی و تسهیلات قرض الحسنه، ۶ درصد خالصی جرایم تسهیلات به نسبت واریز نقدی بدهکاران مورد بخشودگی قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: در طرح مهر اندیش، امکان تبدیل سند وكالتي به قطعی بدون واریز درصدی از مانده بدهی در مورد آن دسته از مشتریانی که فاقد مطالبات غیرجاری بوده یا نسبت به واریز مطالبات غیرجاری خود اقدام نمایند تغيير نام مديون در طول مدت اجرای طرح بدون واریز درصدی از مطالبات امکانپذیر خواهد بود.
 وی به ارائه راهکارهای ویژه به منظور تسریع در تعیین تکلیف مطالبات مشارکت مدنی خاطرنشان کرد و گفت: تعیین تکلیف مطالبات مشارکت مدنی با تقسيط حداکثر ۳۰ میلیون تومان از محل وجه التزام، به منظور مساعدت با ذی نفعان واحدهای باقیمانده مورد مشارکت، جریمه دیرکرد مربوط به قدرالسهم هر واحد تا سقف ۴۰ میلیون تومان، بدون نرخ سود و به مدت حداکثر ۳۶ ماه قابل تقسیط خواهد بود.
مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان شرقی به تعیین تکلیف تسهیلات مشارکت مدنی به روش تقسيط باقيمانده مطالبات قرارداد مشارکت در قالب قرارداد مرابحه اشاره کرد و گفت: در خصوص برخی از پرونده های مطالعاتی مشارکت مدنی که شریک بنا به دلایلی نظیر عدم فروش واحدها قادر به تسویه نقدی مطالبات نمی باشد در صورت احراز توانائی باز پرداخت اقساط، باقیمانده مطالبات با رعایت ضوابط اعتباری به مدت حداکثر ۳۶ ماه قابل تقسیط خواهد بود.
وی به تسهیلات پرداختی از محل سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت عادی طرح ۲ و اشاره کرد و گفت: حداقل مبلع سپرده گذاری ۱۰ میلیون تومان و نرخ سود پرداختی به سپرده ۲ درصد می باشد؛ همچنین پرداخت تسهیلات به هر فرد حداکثر تا ۸۵ درصد مبلغ سرمایه گذاری و تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان امکان پذیر است.
رنجبریان به دیگر مزیت های طرح ۲ وا اشاره کرد و گفت: در طرح ۲ وا نرخ سود تسهیلات پرداختی یک درصد و حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات ۶۰ ماه می باشد و همچنین نیاز به معرفی ضامن و یا نیاز به ارائه پیش فاکتور و فاکتور نمی باشد.
وی به اجرای طرح کار گشا که یکی از اولویت های اصلی در موسسات سازمان ها و شرکت های موفق است اشاره کرد و افزود: تامین رفاه و رفع احتیاج ضروری کارکنان و راهکار رفع احتياجات یاد شده و کمک به معیشت کارکنان، یکی از طرح های بانک مسکن است که به روش پرداخت مساعده از محل منابع داخلی شرکت ها و سازمان ابل اجرا می باشد.
مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان شرقی در پایان اظهار کرد: باتوجه به اینکه تامین مالی لازم از دغدغه های مدیران شرکت ها است، بانک مسکن در راستای تکمیل پرتفوی خدمات خود، طرح کارگشا را برای ارائه خدمات به شرکت ها و سازمان ها ارائه نموده است و برای مساعده به کارکنان مشمول تا سقف ۱۰۰ درصد خالص دریافتی در فیش معرفی شده از سوی شرکت یا سازمان وفق ضوابط تا سقف ۳۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می کند.
انتهای پیام/
تسهیلات ویژه خرید مسکن بانک مسکن در آذربایجان شرقی سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار