مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی:

گام‌های خوبی در راستای اشاعه‌ی فرهنگ عفاف و حجاب در دستگاه‌های اجرایی برداشته شده است

1399/11/08 - 14:33 - کد خبر: 36743 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی با بیان این‌که ترویج و اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف، نیازمند آموزش مباحث فرهنگی و سبک زندگی ایرانی اسلامی است، گفت: گام‌های خوبی در راستای اشاعه‌ی فرهنگ عفاف و حجاب در دستگاه‌های اجرایی و ادارات برداشته شده است.

به گزارش نصر، رقیه صادق زاده روز چهارشنبه در ادامه بازرسی از دستگاه‌های اجرایی و ادارات استانی و شهرستانی در حوزه عفاف و حجاب در فرودگاه تبریز، با بیان این‌که در بحث فرهنگ سازی حجاب و عفاف نیاز به تعامل مشترک مابین دستگاه‌هاست، اظهار کرد: اداره کل امور اجتماعی یا اداره کل امور زنان استانداری به تنهایی متولی این امر نیستند و گزارش اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها در استان باعث کسب رتبه برتر آذربایجان شرقی در حوزه‌ی عفاف و حجاب در کشور شده است.
 وی با بیان این‌که جلسات آموزشی در بحث آموزش مسائل فرهنگی و خانواده، در شرایط کرونایی نیز به صورت وبینار و آنلاین برگزار می‌شود، افزود: وضعیت حجاب و عفاف در غرفه‌های فرودگاه تبریز نیز بسیار مطلوب شده است، در بحث آموزش و فرهنگ سازی حجاب و عفاف نیز در خدمت هستیم.
بدرشکوهی- مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه، اظهار کرد: مطابق ابلاغیه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور و بر اساس برنامه‌های 10 گانه درون سازمانی که برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف ابلاغ شده، هدف از اجرای این طرح، ترویج و تبلیغ و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در مجموعه‌های مختلف به ویژه دستگاه‌هاست.
وی با تاکید بر این‌که باید روند و شیوه‌ی ایجابی در مسائل فرهنگی از جمله  ترویج و تبلیغ و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب مد نظر باشد، گفت: بیش از چهار دهه‌ است که در حوزه‌ی ایفای نقش در عرصه‌ی مسائل فرهنگی به ویژه عفاف و حجاب و مقولات فرهنگی عمل کرده ایم و معتقدم برای به دست آوردن نتایج درست و مطلوب باید این ماموریت را با رفتار و گفتمان ایجابی انجام دهیم در غیر اینصورت نتیجه‌ی عکسی خواهیم گرفت.
شکوهی افزود: روح حاکم بر شاخص‌های تعریف شده جهت تحقق امر مهم ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور با اتخاذ رویکرد ایجابی است.
وی با بیان این‌که طبق ارزیابی، اکثر دستگاه‌های استان در زمینه حجاب و عفاف نمره‌ی میانگین به بالا کسب کردند، گفت: اکثر دستگاه‌ها به بحث نهادینه کردن حجاب و عفاف در مجموعه، توجه کافی دارند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با بیان این‌که عملکرد آذربایجان شرقی در بحث ترویج عفاف و حجاب حائز رتبه‌ی اول در کشور بوده و این امر نشانگر توجه دستگاه‌ها به این موضوع است، گفت: در مورد کسانی که ضوابط عفاف و حجاب را براساس شاخص‌ها رعایت نمی‌کنند، می‌توان به شکل ارشادی اقدام کرد.
انتهای پیام/
 گام‌های خوبی در راستای اشاعه‌ی فرهنگ عفاف و حجاب در دستگاه‌های اجرایی برداشته شده است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار