رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی تبریز انتقاد کرد:

سخت گیری بازرسان تامین اجتماعی برای کارگران ساختمانی / 7000 کارگران ساختمانی آذربایجان شرقی در نوبت بیمه

1399/11/08 - 09:29 - کد خبر: 36702 نسخه چاپی

نصر: رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی تبریز گفت: بازرسان تامین اجتماعی سخت گیری زیادی برای کارگران ساختمانی انجام می دهند.

به گزارش نصر، زمانی، رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی تبریز در بیان مشکلات کارگران ساختمانی در گفت و گویی گفته بود: هم اکنون که فصل کار نیست، بازرسان تامین اجتماعی سخت گیری زیادی برای کارگران ساختمانی انجام می‌دهند و به همین جهت بیمه اکثر اعضا قطع شده است. بازرسان تامین اجتماعی در بازرسی‌های میدانی وقتی کارگری را در محل کار نمی‌بینند بلافاصله بیمه اش را قطع می‌کنند که این امر منجر به قطع سهمیه بیمه می‌شود.
رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی تبریز با بیان اینکه هم اکنون 61 هزار نفر کارگر ساختمانی در آذربایجان شرقی بیمه شده اند و هفت هزار نفر نیز در نوبت هستند، گفت: سهمیه پارسال آذربایجان شرقی چهار هزار و ۵۰۰ نفر بود در حالی که استان یک استان کارگری است و باید بیش از این باشد.
او گفت: از نظر سهمیه بیمه کارگری در مضیقه هستیم، در حالی که برخی شهر‌ها از جمله شیراز در تعیین سهمیه حق بیمه به روز هستند، اما تبریز به روز نیست و همیشه چند هزار نفر پشت سهمیه منتظر هستند و این امر را به تهران نیز اعلام کرده ایم.
رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی افزود: مسئله بعدی بازنشستگی با ۳۵ سال سابقه کار برای این قشر است؛ در حالی که برای کار سخت کارگری این بسیار مشکل و ناممکن است و طبق قانون کار بازنشستگی ۳۰ سال با حقوق ۳۰ روز است لذا از مسئولان و قانونگذاران استدعا داریم در این مورد بازنگری کرده و این قانون را به ۲۵ سال تقلیل دهند.
زمانی همچنین با اشاره به پراکندگی استقرار کارگران ساختمانی در جای جای تبریز گفت: این امر نه تنها زیبنده یک فرد نیست، بلکه از نظر بصری نیز زیبنده تبریز، شهر اولین‌ها نیست و امیدواریم در شهر اولین‌ها کرامت انسانی نیز در مورد کارگران ساختمانی رعایت شود.
او با بیان اینکه هنوز جایگاه خاصی برای انتظار کارگران در این شهر احداث نشده است، گفت: درخواست ما از شهرداری کلانشهر و شهرداران مناطق تبریز این است که در هر میدان جایگاه خاصی برای حضور کارگران ساختمانی ایجاد شود تا به لحاظ کرامت و عزت کارگری نیز شهر اولین‌ها باشد.
زمانی صدور کارت مهارت برای گارکران ساختمانی را برعهده سازمان فنی حرفه‌ای اعلام کرد و افزود: از سازمان فنی و حرفه‌ای می‌خواهیم که آموزش‌ها را درست انجام دهند چرا که کیفیت آموزش‌ها بسیار پایین است و از استادکاران باتجربه در اخذ آزمون‌ها استفاده شود تا مهارت آموزان با استاندارد‌های به روز آموزش ببینند.
رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی با بیان اینکه ما در محل کارمان مشکل ایمنی داریم که همواره جان و سلامت کارگر در معرض تهدید است،گفت: کارگر باید مسائل ایمنی در کار را در فنی حرفه‌ای یاد بگیرد و این وظیفه اداره کل آموزش فنی حرفه‌ای است که علاوه بر آموزش مهارت‌های شغلی، نحوه ایمنی را نیز به کارگر یاد بدهد.
زمانی پایین بودن دستمزد‌ها و مشکلات معیشتی را مسائل مبتلا به همه کارگران ساختمانی عنوان کرد و افزود: بیکاری معضل اصلی کارگران ساختمانی است به طوری که بسیاری از کارگران کمتر از سه روز در ماه کار می‌کنند.
سخت گیری بازرسان تامین اجتماعی برای کارگران ساختمانی / 7000 کارگران ساختمانی آذربایجان شرقی در نوبت بیمه نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار