برای سومین بار و در محله وحدت؛

رزمایش پیشگیری از کرونا در اردبیل برگزار شد

1399/11/07 - 22:00 - کد خبر: 36691 نسخه چاپی

نصر: سومین مرحله رزمایش پیشگیری از بیماری کرونا در محله وحدت اردبیل برگزار شد.

به گزارش نصر، در مراسم اجرای رزمایش پیشگیری از کرونا در محله وحدت اردبیل فرماندار شهرستان اردبیل اظهار کرد: بعد از شهرک‌های مختلف در اردبیل که شاهد برگزاری رزمایش پیشگیری از کرونا بودیم، در محلات وحدت اردبیل و برای جمعیت 60 هزار نفری این رزمایش با هدف پیشگیری و کنترل بیماری کرونا در حال برگزاری است.
امامی تصریح کرد:‌ در قالب این طرح بیش از هشت هزار و 300 نفر از اهالی این منطقه که گرفتار بیماری‌های زمینه‌ای و یا پرخطر هستند و همچنین افراد سالخورده و زنان باردار که بیشتر در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند، شناسایی شده تا مراقبت از آنها انجام شود.
وی گفت: با رصد و پایش این افراد و همچنین افراد ناقل این بیماری، سعی بر این است تا از شیوع بیماری در مناطق مختلف جلوگیری شود تا کادر درمان در موج چهارم این بیماری با مشکلاتی روبه‌رو نشوند.
فرماندار اردبیل از همکاری و مساعدت سپاه استان در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی قدردانی کرد و افزود:‌ در گام اول این طرح با هدف آموزش، بیماریابی و قرنطینه خانگی با پوشش 97 درصدی جمعیت اردبیل انجام شد تا با غربالگری و تست کرونا افراد ناقل و دارای بیماری کرونا شناسایی و نسبت به حمایت از آنها فعالیت‌ها انجام شود.
امامی یگانه خاطر نشان کرد: تیم‌های حمایتی در کنار تیم‌های بهداشت و درمان سعی کردند تا از این خانواده‌ها حمایت کرده و به نوعی بستر کاهش آسیب‌ها را نیز در همه زمینه‌ها فراهم کنند.
به گزارش ایسنا، در این رزمایش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز به آمار نگران‌کننده افزایش بستری‌ها در استان در روزهای اخیر اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر تعداد بیماران بستری در استان به 175 نفر رسیده به طوریکه در 24 ساعت گذشته در برابر ترخیص 18 بیمار کرونایی، 31 بیمار جدید کووید 19 شناسایی شده است.
شهرام حبیب‌زاده فوت دو نفر و بدحال بودن 56 نفر را یادآور شد و اضافه کرد: تاکنون در استان اردبیل یک‌هزار و 348 نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.
وی اظهار کرد: اقشار مختلف مردم باید از عادی‌انگاری بیماری کرونا و هرگونه سهل‌انگاری در این زمینه پرهیز کرده و همچنان با زدن ماسک و دوری از تجمعات و شستن دست به کنترل این بیماری کمک کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: هرگونه کوتاهی و سهل‌انگاری در این زمینه رنگ آبی استان اردبیل را به رنگ زرد تغییر خواهد داد که در آن صورت ما به معنای واقعی با موج جدید و جهش‌یافته بیماری کرونا روبه‌رو خواهیم شد که کنترل آن بسیار سخت خواهد بود.
در شهرهای مختلف استان اردبیل به همت شبکه‌های بهداشت و بسیجیان دومین گام از رزمایش کمک‌های مؤمنان و طرح شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز شد تا در این مرحله پیشگیری‌ها و اقدامات مراقبتی در دستور کار قرار گیرد.
انتهای پیام/
رزمایش پیشگیری از کرونا در اردبیل برگزار شد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار