گزارش نصر از صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر تبریز/

کنترل ترافیک نیازمند توانمند سازی و آموزش انسانی/ ناجا پیشرو در فناوری نوین و کشف جرائم الکترونیکی

1398/07/14 - 15:11 - کد خبر: 3656 نسخه چاپی

نصر: صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر تبریز در تالار شهرداری با حضور فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی، فرمانده راهنمایی‌ و رانندگی استان، معاون اجتماعی‌ نیروی انتظامی استان و معاون‌ فناوری اطلاعات نیروی انتظامی به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد.

به گزارش نصر،در ابتدای صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر تبریز سردار حسین عبدی فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی به مناسبت هفته نیروی انتظامی ایراد سخن پرداخت و در ادامه ، سرهنگ منفرد فرماندهی راهنمایی‌ و رانندگی استان با حضور در صحن علنی شورا اسلامی کلانشهر تبریز با بیان اینکه اجرای طرح زوج و فرد یکی از خواسته های چندین ساله و اصلی شهروندان است ، گفت: این امر از فردا ۱۵ مهر اعمال قانون به صورت رسمی طرح زوج و فرد اجرا می‌شود.

 وی با بیان اینکه برخی نواقص وجود دارد که نیازمند همکاری شهرداری و شورای شهر است، اذعان داشت: ترافیک تنها به مفهوم قفل کردن راه نیست بلکه ترافیک معنی عبور و مرور در راه را می دهد.

وی مهم ترین عامل تصادفات را عامل‌ انسانی‌ دانست و ‌ادامه داد: برای کنترل ترافیک نیازمند توانمند سازی و آموزش انسانی هستیم که در‌ کشور های پیشرفته تمامی عوامل دخیل در ترافیک در کنار یکدیگر توانمند شده‌اند .

فرمانده راهنمایی‌ و رانندگی استان اضافه کرد:  33 دستگاه در امر‌ کنترل ترافیک دخیل بوده  و باید در زمینه آموزش های شهروندی باید با جدیت  تمام عمل کنیم.


نبود محیط و امکانات مناسب شهری برای آموزش و فرهنگ سازی

این گزارش می افزاید، سرهنگ شرفی معاون اجتماعی‌ نیروی انتظامی استان، رسیدن به اهداف اجتماعی نیروی انتظامی را نیازمند همکاری شهرداری و شورای شهر دانست و گفت: در بحث مشاوره های اجتماعی به صورت رایگان برای شهروندان‌ مشاوره  داده می شود.

وی با بیان اینکه در‌ مدارس‌ و دانشگاه ها به صورت جدی حضور داریم‌ و آموزش های اجتماعی را ارائه می‌دهیم‌، گفت: در زمینه آموزش اجتماعی در فضای مجازی بستر های مناسبی را ایجاد کرده و فرهنگسازی می‌کنیم‌.

وی، نبود محیط و امکانات مناسب شهری برای آموزش و فرهنگ سازی برای شهروندان را مشکل معاونت اجتماعی دانست و بیان داشت: با وجود امکانات می‌توان‌ در زمینه فضای مجازی و تبلیغات محیطی داشت.

وی خاطر نشان کرد: اختلافات خانوادگی ،درگیری، و اعتیاد و طلاق بیشترین  مشکلات اجتماعی استان است
معاون اجتماعی‌ نیروی انتظامی استان افزود: در  صورت تامین‌ اعتبار می‌توان  شعبه دوم‌ مشاوره اجتماعی رایگان نیروی انتظامی‌ را در‌ محلات محروم ایجاد کرد .
 

نیروی انتظامی پیشرو در فناوری نوین و کشف جرائم الکترونیکی

این گزارش حاکی است، در ادامه جلسه معاون‌ فناوری اطلاعات نیروی انتظامی  نیروی انتظامی‌ گفت: در بحث فناوری های نوین و کشف جرائم‌ الکترونیکی و هوشمند پیشرو  است.
 
سرهنگ چهری با حضور در صحن علنی شورا اسلامی کلانشهر تبریز با بیان اینکه الکترونیکی کردن اعمال قانون یکی از اقدامات شایسته در راستای ایجاد نظم و امنیت در جامعه است، گفت: ۳۲ نوع خدمت در پلیس +۱۰ مردم ارائه‌ می‌شود که خدمات‌ گذرنامه‌ رتبه نخست را دارد.

وی با بیان اینکه نیازمند افزایش ۱۰۰ دستگاه دوربین‌ برای ‌ کنترل تبریز هستیم  افزود: در زمینه‌ کنترل سرعت  سنج‌ باید دوربین‌ هارا از ۲۰ به ۱۰۰ افزایش دهیم که ۲۰ دستگاه آماده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر در ارگانی‌ کمکاری وجود داشته باشد مشکلات به تبریز سرازیر خواهد شد و به این شهر نسبت داده‌می‌شود.

انتهای پیام/

کنترل ترافیک نیازمند توانمند سازی و آموزش انسانی/ ناجا پیشرو در فناوری نوین و کشف جرائم الکترونیکی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار