رییس هیات مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی مطرح کرد:

درخواست شرکت‌های هواپیمایی برای حذف عوارض‌ غیرمرتبط

1399/11/05 - 21:46 - کد خبر: 36556 نسخه چاپی

نصر: رییس هیئت‌مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی از رایزنی با مجلس برای حذف عوارض غیرمرتبط از شرکت‌های هواپیمایی خبر داد و یادآور شد که این عوارض‌ از نظر ایکائو (سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی) وجاهت قانونی ندارند.

به گزارش نصر، یونس دقیق‌کیا با اشاره به رایزنی‌های انجام شده از سوی هیات مدیره این انجمن با رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌منظور حذف عوارض غیرمرتبط از ایرلاین‌ها، اظهار کرد: اکنون درخواست ایرلاین‌ها جهت حذف عوارض در کمیسیون تلفیق مطرح شده است و منتظر نتیجه هستیم.
وی گفت: تاکنون چهار نوع عوارض شامل شهرداری، هلال‌احمر، فرودگاهی و ایمنی بر ایرلاین ها وضع شده است و اکنون برخی‌ها درصدد هستند تا عوارض دیگری با عنوان اورژانس را نیز به مجموع عوارض‌ها اضافه کنند که این موضوع علاوه بر اینکه باعث افزایش نرخ بلیت می‌شود، همچنین چالش‌های جدیدی را برای شرکت‌های هواپیمایی ایجاد خواهد کرد.
دقیق‌کیا اظهار کرد: طبق مصوبات ایکائو (سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی)، هر عوارضی که بر ایرلاین‌ها وضع می‌شود باید در صنعت هوانوردی هزینه شود؛ بنابراین عوارضی که خارج از این صنعت وضع شود، وجاهت قانونی از نظر ایکائو ندارد.
رییس هیات ‌مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: در یاتا (انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی) نیز روال بر همین‌گونه است، اکنون یاتا به دلیل اینکه عوارض هلال‌احمر را عوارض خیریه تشخیصی داده از دادن کد بر این عوارض خودداری کرده است و در نتیجه شرکت‌های هواپیمایی نتوانسته‌اند این عوارض را به هلال‌احمر پرداخت کنند.
وی تصریح کرد: ما از نمایندگان مجلس درخواست داریم تا از وضع هرگونه عوارض جدید بر ایرلاین‌ها خودداری کنند و سایر عوارض‌ها را نیز که بی‌ارتباط با صنعت حمل‌ونقل هستند، حذف کرده تا این صنعت بتواند به فعالیت خودش ادامه دهد و دچار چالش‌های متفرقه نشود.
انتهای پیام/
 درخواست شرکت‌های هواپیمایی برای حذف عوارض‌ غیرمرتبط خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار