استاندار آذربایجان غربی؛

طرح های پژوهشی باید گرهی از مشکلات آذربایجان غربی باز کند

1399/11/05 - 13:10 - کد خبر: 36523 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه طرح های پژوهشی استانی و مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی باید گرهی از مشکلات استان باز کند، گفت: طرح های پژوهشی نباید تنها برای بایگانی و خاک خوردن در قفسه ها تهیه شود، بلکه باید نیازهای استان مدنظر قرار گیرد.

به گزارش نصر، محمدمهدی شهریاری شنبه شب در سومین جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری آذربایجان غربی با اشاره به طرح های پژوهشی مصوب در این کارگروه افزود: رویکرد شکل گرفته حاکی از درنظر گرفتن اولویت های توسعه ای استان است، چراکه خاک خوردن طرح های پژوهشی در قفسه ها و بایگانی ادارات به کار توسعه نمی آید.
وی از افتتاح کارخانه نوآوری در دهه فجر خبر داد و اضافه کرد: این کارخانه در دانشگاه ارومیه به جهت بهره مندی از شرایط سهولت دسترسی، امکانات زیرساختی و مراکز رشد در جوار با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی می شود.
استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه کارخانه‌های نوآوری یک ابتکار جدید در راستای توسعه زیست بوم نوآوری است، اظهار کرد: برنامه توسعه فضاهای نوآوری تداوم دارد و محدودیتی در راه اندازی کارخانه های نوآوری در استان وجود ندارد.
شهریاری  ادامه داد: وجه بارز کارخانه‌های نوآوری در این است که به دست بخش خصوصی توسعه می‌یابند و فضاهای لازم را برای تبدیل نوآوری به کسب و کار فراهم می‌کنند.
وی بر ضرورت توسعه آموزش های مهارتی و همکاری دستگاه های اجرایی با آموزش فنی و حرفه ای تاکید کرد و گفت: نقش مهارت آموزی در اشتغال غیر قابل انکار است و می طلبد دستگاه های اجرایی در تقویت این روند با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای همکاری لازم را داشته باشند.
در این جلسه ۱۱ طرح پژوهشی پس از طی فرآیندهای لازم به تصویب رسید.
طرح های پژوهشی باید گرهی از مشکلات آذربایجان غربی باز کند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار