عزم شهرداری تبریز برای تکمیل سامانه شفافیت

1399/11/05 - 10:47 - کد خبر: 36498 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریز از عزم جدی شهرداری تبریز برای تکمیل سامانه شفافیت خبر داد.

به گزارش نصر، ایرج شهین باهر در جلسه بررسی آخرین وضعیت سامانه شفافیت، گفت: بحث شفاف سازی و مبارزه با فساد از اولویت‌های اساسی این دوره از مدیریت شهری است و در این راستا برای استقرار سامانه شفافیت اهتمام و تلاش‌های بسیاری انجام گرفته است.
وی با تاکید بر این‌که سامانه شفافیت اقدام بسیار مهمی است، اظهار کرد: خوشحال هستیم که بحث شفاف سازی از ابتدای این دوره مطرح شد و امروز می‌توانیم سامانه شفافیت را برای رونمایی در آینده نزدیک آماده کنیم.
وی با بیان این‌که اطلاعات و اقدامات شهرداری نباید تنها در ذهن افراد بایگانی شود، افزود: ما تلاش کردیم تا اقدامی ماندگار و تاثیرگذار در حوزه شفاف سازی امور انجام دهیم. با راه اندازی این سیستم از وضعیت سنتی خارج و تمام موضوعات به صورت هوشمند ثبت و شفاف سازی می‌شود.
شهین باهر با قدردانی از کمیسیون تحقیق و نظارت شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: این کمیسیون با پیگیری مستمر خود، ما را از روزمرگی خارج کرد و باعث شد تا موضوعی مانند راه اندازی سامانه شفافیت به سرعت تکمیل شود.
وی با بیان این‌که تمام امور شهرداری باید ثبت شود، گفت: در سامانه شفافیت اطلاعاتی هم‌چون اطلاعات مربوط به املاک و مستغلات، ماشین آلات، پرونده‌های حقوقی، مباحث مالی و برخی اطلاعات دیگر ثبت می‌شود که این در نهایت به نفع شهرداری است و ثبت و ساماندهی آن‌ها نیز از تحمیل میلیاردها تومان ضرر به مجموعه جلوگیری می‌کند.
وی بازخورد مثبت فعالیت سامانه شفافیت را متوجه مدیران دانست و گفت: قطعا با وجود رویه‌ی مشخص و سیستم شفاف، فشار کاری خود مدیران شهری کاهش پیدا خواهد کرد. چرا که امروزه بیشترین درگیری مدیران شهرداری ناشی از همین موضوعات است.
به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، شهردار تبریز تصریح کرد: اراده لازم برای اجرا و تکمیل سامانه شفافیت در مجموعه شهرداری وجود دارد و قطعا این سامانه در سریع ترین زمان ممکن تکمیل و رونمایی می‌شود.
انتهای پیام/
عزم شهرداری تبریز برای تکمیل سامانه شفافیت خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار