نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد:

نقش درمانگری روحانیون در اصلاح زندانیان

1399/11/04 - 21:14 - کد خبر: 36479 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: روحانیون در مسیر اصلاح و بازسازگاری اجتماعی زندانیان به عنوان درمانگر نقش موثری دارند.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در آیین تجلیل از روحانیون و ائمه جماعت زندان‌های آذربایجان شرقی، با بیان این‌که اکنون با عنایت به قانون اساسی، سیاست در کشور بر روی اصلاح بزهکاران بوده که این سیاست در غرب با شکست روبه‌رو شده است، اظهار کرد: فعالان فرهنگی باید با اصلاح نظام زمان بازپرسی بزهکاران که در قانون بر اجرای آن تاکید شده‌ و اجرای دقیق آن و با هدایت و تشویق بزهکاران را با شیوه متداول زندگی در جامعه تطبیق داده و به جای ضربه زدن به‌ موقعیت اجتماعی، او را در مسیر صحیح و محیط اجتماعی قرار دهند.
وی تاکید کرد: هرچند مسئولان زندان‌ها وظایف سنگینی دارند اما اصلاح آوری برای زندان و اصلاح مسیر درست یک کار فرهنگی است.
وی با بیان این‌که فلسفه حضور روحانیون در زندان‌ها درمان آلام و برآورده کردن نیازهای معنوی زندانیان است، ادامه داد: باید در زندان موفق به تغییر و اصلاح و تربیت زندانیان شویم و کاری کنیم تا بازگشت دوباره این افراد به زندان کاهش یابد و در این مسیر نقش روحانیون به عنوان درمانگر بسیار اثر گذار است.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان این‌که حضور روحانیون در آحاد جامعه موثر بوده ولی در زندان نقش بیشتری دارند، اضافه کرد: اقداماتی که در زندان برای اصلاح و تربیت زندانیان و بازسازگاری اجتماعی انجام می‌شود قابل تقدیر بوده اما کافی نیست.
وی با تاکید بر افزایش فعالیت‌های موثر فرهنگی زندان هم‌چون حفظ قرآن، نهج‌البلاغه و اقدامات دیگر، گفت: برخی افراد به علت شرایط تحمیلی و لغزشی و شرایط استثنایی دچار انحراف شده و وارد زندان می‌شوند که می‌توان با کارهای فرهنگی این مشکلات را حل کرد.
وی با اشاره به اهمیت حضور روحانیون  و برپایی نماز در زندان، افزود: کار روحانیون در زندان‌ها، احیای زندان بوده و باید کاری کنند تا هیچ زندانی برای بار دوم وارد زندان نشود، اشتباه نکند و اصلا زندانی پیدا نشود.
به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان شرقی، امام جمعه تبریز با بیان این‌که زندان‌های فعلی با زندان‌های گذشته قابل مقایسه نبوده و کارهای بزرگ فرهنگی و هنری انجام می‌گیرد، گفت: به برکت حضور آقای رئیسی در راس قوه قضائیه با توجه به اقدامات انجام شده و این‌که هیچ خط قرمزی در رسیدگی به پرونده‌ها نداشته و اهمیتی به روابط افراد و سفارشات نمی‌دهد، اعتماد مردم به دستگاه قضا و نظام و امیدها افزایش پیدا کرده است.
انتهای پیام/
 نقش درمانگری روحانیون در اصلاح زندانیان خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار