مدیرکل زندان‌های استان خبر داد:

اشتغالزایی یک هزار و 832 زندانی در آذربایجان شرقی

1399/11/04 - 20:34 - کد خبر: 36477 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌شرقی گفت: برای یک هزار و 832 زندانی در استان اشتغال زایی انجام شده و ۳۷۳۰ زندانی در استان نیز حرفه آموزی کرده‌اند.

به گزارش نصر، حسن محمدیاری در آیین تجلیل از روحانیون و فعالان فرهنگی شاغل در زندان‌های استان که با حضور حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز، خلیل الهی رئیس کل دادگستری استان و علیلو دادستان تبریز برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۶۶۹۳ نفر در زندان‌های استان هستند که این میزان در قیاس جمعیت استان رتبه بسیار پایین‌تری دارد.
وی با بیان این‌که ۳۵ درصد زندانیان با جرائم مواد مخدر و ۳۵درصد سرقت هستند، گفت: ۳۰ درصد زندانیان در سن ۳۳ تا ۴۰ سال و ۲۵.۵ درصد نیز در سن ۴۰ تا ۴۹ درصد هستند.
وی با اشاره به این‌که ۷۷ درصد زندانیان سابقه‌دار و ۲۳ درصد بدون سابقه هستند، گفت: این آمار حاکی از آن است که استان نسبت به سایر استان‌ها از نظر جرم‌خیزی کم است ولی از سوی دیگر بازگشت دوباره زندانیان آمار خوبی نیست.
محمدیاری خاطرنشان کرد: ۳۲ درصد زندانیانی با تحصیلات ابتدایی، ۳۸ درصد با مدرک سیکل بوده و ۶۵ درصد از زندانیان متاهل و ۳۵ درصد مجرد هستند.
وی با بیان این‌که آذربایجان‌شرقی هشت زندان در شهرستان‌ها و یک کانون اصلاح تربیت و یک اردوگاه حرفه‌آموزی دارد، ادامه داد: با این‌که ساخت زندان افتخاری نیست ولی بعد از انقلاب یک زندان در مرند ساخته شده است و زندان اهر افتتاح شده و زندان‌های هشترود و میانه نیز به چرخه ساخت وارد شد.
وی با تاکید بر این‌که بزرگترین مشکل ما زندان تبریز است که با وسعت هفت هکتار در بهترین نقطه شهر قرار گرفته ولی هیچ کاری نشده است، گفت: بعد از دو سال از وقفه در پروژه امسال اعتباری برای فاز اول آن اعطا شد ولی با این اعتبارات تا ۳۰سال هم ساخته نمی‌شود.
مدیرکل زندان‌های استان بیان کرد: برای فروش این مکان می‌توان زندان را از شهر بیرون برد و به فضایی مناسب و استاندارد انتقال داد.
وی با بیان این‌که طبق استانداردهای روز، فضای فیزیکی برای زندانی ۱۱ مترمربع بوده که این رقم در استان هفت مترمربع است، ادامه داد: در بحث فرهنگی زندان‌های استان ۴۰ روحانی و تعدادی پرسنل فعال بوده که آموزش کلاسیک و غیرکلاسیک را انجام می‌دهند.
دو هزار زندانی حافظ قرآن در آذربایجان‌شرقی
وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از دو هزار نفر حافظ قرآن تحویل جامعه داده‌ایم، به طوری که در کمیته عفو اگر مددجویی یک جز هم حافظ قرآن باشد از عفو و تشویقات خوبی برخوردار می‌شود.
به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان شرقی، محمدیاری با بیان این‌که در طرح قدیر بیش از ۸۰۰ نفر مددجو خطبه و نامه‌های حضرت علی(ع) را حفظ کرده‌اند، اضافه کرد: موضوعات هنری از قبیل انواع تئاتر، سرود، سیمایی زندان تبریز، ورزش، رادیو زندان، کتاب‌های مناسب در کتابخانه‌های زندان، انواع مطبوعات، هیات‌های عزاداری با حضور مداحان در مناسب‌های مختلف، مشاوره چهره به چهره روحانیون ،کانون یادگیری انجام می‌گیرد.
انتهای پیام/
 اشتغالزایی یک هزار و 832 زندانی در آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار