یادداشت/

شوی تبلیغاتی یا وعده کذب!

1399/11/05 - 07:54 - کد خبر: 36459 نسخه چاپی

نصر: با نزدیک شدن به زمان انتخابات شورای شهر کسانی را می بینیم که چهار سال قبل عضو شورا بودند ولی مردم بعد از چهار سال ایشان را اکنون می بینند و صدایشان را تازه می شنوند!

خیلی از این عزیزان در این ایام وقتی جایی رسانه ای دستشان می افتد شروع به سخنان حمایتی و انگیزشی می کنند که اغلب خارج از اختیارات قانونی است، گروه ها و کانال ها در شبکه های اجتماعی هم فرصت خوبی است برایشان تا به نام های دیگر ولی با هدف تبلیغ خود به فعالیت قانونی و به دور از تبلیغات بپردازند.
برخی از این کاندیدا ها کسانی هستند که در این ایام دایه مهربان تر از مادر شده اند و صرفا جهت دوستی الی الابد می خواهند با ملت ارتباط برقرار کرده و گوش شنوا برای مشکلاتشان داشته باشند!
یا کسانی را می بینیم که با نزدیک شدن به انتخابات آینده شروع به داد و بیداد کردن می کنند و از مسئولان رده بالایی مشکلات اقشار مختلف مردم را مطالبه می کنند.
بله، زمان! زمان انتخابات است و حواسمان باید جمع باشد، وقتی دیدید عزیزی برایتان پیام دوستت دارم و عاشقتم فرستاد یا بزرگوارانه شما را روزانه در چندین گروه عضو کرد بدانید که همه این بازی ها موقتی است و حکم دائمی را ندارد، بدانید که همه اینها صرفا برای معرفی نفرات اصلح است تا خدای ناکرده شما در انتخابات به نفراتی که شایستگی عضویت در شورا را ندارند رای ندهید!
از سوی دیگر حضور فعال در فضای مجازی و یارکشی در گروه‌ها و کانال‌های حامیان نیز در سال‌های اخیر بخشی از تبلیغات انتخاباتی در کشور بوده است که امسال بیش از سال‌های گذشته مورد استفاده کاندیداها قرار گرفته و حتی گاهی گلایه‌های مردم را نیز در پی داشته است.
در این مدت زیاد دیده شده که برخی با وعده‌های مالی شروع به اضافه کردن افراد در گروه‌های تبلیغاتی نامزدها می‌کنند، یعنی هرچه بیشتر افراد را اضافه کنند پول بیشتری می‌گیرند.
بگذریم از کسانی که پنج ماه مانده به انتخابات در جلسات حضور دارند و ارتباطشان با مردم صرفا برای رضای الهی و انجام وظیفه بیشتر شده است.
متاسفانه یکی از مشکلات جامعه ما نپرداختن به موضوعی است که از آن غافل هستیم، شعار های انتخاباتی برخی از کاندیدا هایی که خود بهتر می دانند عملا ناممکن است و با دادن وعده های دروغین و خارج از اختیاراتشان خیلی از مردم را به حمایت از خودشان تشویق می کنند در صورتی که در عمل هیچ کدام ممکن و میسور نخواهد بود.
در این بین خیلی از کاندیدا ها فکر همه چیز را کرده اند و از اکنون آماده رقابت اند؛ تهیه شعار، عکس مناسب از خود در ژست های جذاب و تاثیر گذار، آماده کردن تراکت، رنگ انتخاباتی نسبت به تمایل فضای جامعه، سایت و سایر شبکات اجتماعی جز مواردی است که میتوان به آن اشاره کرد.
اگر چه در برخی از شهر ها دیده می شود که روز انتخابات بازار خرید و فروش رای داغ است و برخی با 30 هزار تومان و برخی با 50 هزار تومان و برخی دیگر با سایر مواردی که گفتن آنها در این جا ممکن نیست اقدام به اخذ رای می نمایند که الحمدلله در کشور ما از این نمونه ها دیده نمی شود و از بیخ وجود ندارد!
و اگر چه در برخی شهر ها دیده شده است که در عرض چهار سال تنها کارشان تعویض شهردار بوده است و جز این عملکردی نداشتند!
اینها همه واقعیت‌های جامعه ماست و این افراد دقیقا خود ما مردم هستیم، کنش این افراد بیرون از ساحت اجتماع نیست.
نکته جالب همه این هیاهو های قبل از انتخاباتی دقیقا بعد از انتخابات یکی پس از دیگری هویدا می شود و همان کسانی که سینه چاک می کردند و برای برخی از کاندیدا ها کفن پوش می شدند، علیه همین اعضای شورا می ایستند و از وی انتقاد می کنند!
با توجه به اینکه انتخابات شورای شهر در 28 خرداد ماه 1400 برگزار خواهد شد لازم است تا مردم آگاه باشند و در انتخابشان دقت کنند، در این میان از دستگاه های نظارتی هم انتظار می رود بیش از پیش برای مقابله با هرگونه بی اخلاقی های انتخاباتی ساز و کار لازم را بیاندیشند.
انتهای پیام/
شوی تبلیغاتی یا وعده کذب! محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار