معاون سیاسی آذربایجان شرقی عنوان کرد:

افزایش رهگیری اطرافیان بیماران کرونایی/ضرورت افزایش توجه به پروتکل‌های بهداشتی

1399/11/04 - 14:16 - کد خبر: 36455 نسخه چاپی

نصر: معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: با آغاز اجرای طرح شهید سلیمانی، اقدامات بسیار خوب و ارزنده‌ای در استان انجام شده که نتیجه آن در کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا مشهود است.

به گزارش نصر، علیار راستگو در جلسه قرارگاه شهید سلیمانی که ظهر امروز(شنبه) در محل استانداری برگزار شد با قدردانی از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی مدافعان سلامت و سایر دستگاه‌های مسئول در مدیریت و مقابله با بیماری کرونا گفت: افزایش میانگین رهگیری اطرافیان بیمار کرونایی از حدود چهار به عدد 9 در استان نیز موفقیت بسیار خوبی است که به همت تلاشگران بهداشت و درمان و همکاری اثربخش مجموعه سپاه و بسیج حاصل شده است.
وی با ابراز نارضایتی از مناسب نبودن آمار شهرستان‌های جلفا و تبریز در رهگیری اطرافیان بیماران مبتلا به کرونا اظهار کرد: با توجه به سکونت نزدیک به بیش از 50 درصد مردم استان در تبریز، باید شاهد افزایش اقدامات مقابله‌ای در راستای قطع زنجیره انتقال بیماری و اجرای دقیق طرح شهید سلیمانی در استان باشیم.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه تصریح کرد: آسیب شناسی عملکرد شهرستان تبریز در اجرای طرح شهید سلیمانی به زودی و در جلسات آتی این قرارگاه بررسی می‌شود.
راستگو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تک رقمی شدن آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان اظهار کرد: عادی انگاری توسط برخی از افراد جامعه یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های ماست و امیدواریم با توجه به شکننده بودن شرایط بیماری، شاهد افزایش توجه مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از هر گونه تجمع در بخش‌های مختلف جامعه باشیم.
وی همچنین با اشاره به کاهش توجه مردم به استفاده از ماسک در برخی شهرستان‌های استان گفت: هرگونه سهل انگاری  و بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، احتمال افزایش آمار ابتلا و مرگ و میز عزیزانمان را به دنبال خواهد داشت.
وی از فرمانداران شهرستان‌های استان خواست که جلسات قرارگاه‌های شهرستانی طرح شهید سلیمانی را به صورت مستمر برگزار کنند.
وی همچنین خواستار آذین بندی و اقدامات تبلیغی و رسانه‌ای در دهه فجر و همچنین توجه دقیق به دستورالعمل‌های ابلاغی استان به شهرستان‌ها شد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه با اشاره به بازرسی‌های انجام شده از صنوف مختلف در استان، گفت: برای 5 هزار و 223 واحد صنفی در استان اخطار کرونایی صادر و 261  واحد متخلف نیز پلمب شده است.
عباسعلی درستی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در استان اظهار کرد: یک هزار و 595 تیم حمایتی با سه هزار و 982 عضو در استان فعال هستند که تا کنون برای 25 هزار و 16 خانوار بسته‌های حمایتی اعم از معیشتی و اقلام بهداشتی توسط تیم‌های حمایتی در سطح استان ارایه شده است.
وی گفت: تیم‌های مراقبتی نیز با پنج هزار و 693  نفر عضو در استان تشکیل یافته که تا کنون 10  هزار و 965 تست سریع توسط تیم‌های مراقبت انجام گرفته که از این تعداد 2 هزار و 310 تست مثبت بوده و موارد رهگیری که انجام شده 26 هزار و 958 نفر بوده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: 142 تیم مراقبت در منزل با 316 نفر عضو تشکیل شده که توسط این تیم‌ها یک هزار و  665  تست سریع در خانه انجام شده  128 نفر مورد مثبت شناسایی شده و 2 هزار و 522 نفر نیز مراقبت انجام شده است.
وی ادامه داد: از ابتدای آذرماه تا 30 دی ماه نیز که اجرای طرح شهید سلیمانی در استان آغاز شده، 33 هزار و 396 تست پی سی آر انجام شده که از این تعداد 11 هزار مورد مثبت بوده است و در این مدت نیز 2 هزار و 495 نفر قرنطینه شدند که 60 درصد این افراد به صورت کامل در قرنطینه مانده‌اند.
درستی با بیان اینکه در زمینه شناسایی اطرافیان بیماران کرونایی در استان عملکرد خوبی ارایه شده است، اظهار کرد: در هفته اول دی ماه به صورت میانگین در استان به اعضای هر بیمار مثبت 3.9 نفر از اطرافیان شناسایی می‌شد که در هفته چهارم شناسایی اطرافیان بیمار به 9 نفر افزایش یافته است.
ایرج شهین باهر،شهردار کلانشهر تبریز نیز در این جلسه با اشاره به اهتمام جدی شهرداری تبریز در مقابله با بیماری کرونا گفت: مبارزه با این بیماری یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های شهرداری تبریز در شرایط کنونی است.
وی ادامه داد: هیچ محدودیت مالی در زمینه مقابله با بیماری کرونا نداریم و از این پس نیز بیش از گذشته آماده همکاری و پشتیبانی در جهت شکست بیماری کرونا هستیم.
گل محمدزاده، معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا نیز در این جلسه گفت: طرح شهید سلیمانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ، بسیج و هلال احمر استان و به صورت محله محور و بر مبنای تست کرونا و غربالگری بیشتر انجام می‌شود.
وی ادامه داد: بسیجیان در سال‌های گذشته در هر عرصه‌ای که نیاز بوده، حضور داشته و کارنامه‌ای درخشان از خود به جای گذاشته‌اند و اینک با طرح شهید سلیمانی و در جهادی دیگر شامل تیم های سلامت، حمایت و مراقبت وارد کارزار می‌شوند.
 وی تصریح کرد: هم اکنون  مبارزه با کرونا، منطقه عمل و نقطه رهایی در دوران دفاع مقدس قلمداد می‌شود که امیدوارم به یاری خداوند در این میدان نیز بسیجیان  پیروز و سربلند باشند.
تعدادی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی در این جلسه به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود برای اجرای هرچه بهتر بیماری کرونا باشیم.
انتهای پیام/
افزایش رهگیری اطرافیان بیماران کرونایی/ضرورت افزایش توجه به پروتکل‌های بهداشتی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار