نمایشگاه مجازی کتاب تهران ادامه دارد/

استقبال مردم از خرید مجازی

1399/11/04 - 11:48 - کد خبر: 36440 نسخه چاپی

نصر: روزهای پایانی دومین روز از برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، رئیس این رویداد از فروش بیش از ۲۰ میلیارد ریال کتاب در روز دوم خبر داد.

به گزارش نصر، خبری که گواه استقبال مردم از این نمایشگاه بود و بنابراین طبیعی است که در روزهای ابتدایی برپایی نمایشگاه مجازی کتاب تهران با وقوع برخی مشکلات فنی در دسترسی علاقه‌مندان به سایت همراه باشد؛ مشکلاتی که البته وقوع آن‌ها دور از ذهن نبود. آنچنان ‌که مجریان برپایی این رویداد نشر و حتی رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان پیش‌تر از مردم و ناشران خواسته بودند که در مواجهه با مشکلات احتمالی صبر پیشه کنند.
برپایی نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از همان بدو امر با اما واگرهایی همراه شد؛ مسائلی ازجمله این‌که برای برپایی نمایشگاهی به این وسعت آن‌ هم در فضای مجازی آمادگی‌های لازم را نداریم.
البته نه این‌که تنها بحث کشور خودمان در میان باشد، حتی در گستره جهانی و در میان کشورهایی که به سطح بالایی از زیرساخت‌های مخابراتی و تکنولوژی‌های ارتباطی دسترسی دارند هم برپایی چنین نمایشگاهی بی سابقه است. از همین رو، سیدعباس صالحی، وزیر ارشاد و محسن جوادی، معاون فرهنگی او نیز در آیین افتتاحیه پیشاپیش از مردم بابت مشکلات احتمالی عذرخواهی کردند. دو روز ابتدایی نمایشگاه کتاب در حالی سپری شد که مراجعه‌کنندگان با پیامی مبنی بر نقص فنی سایت روبه‌رو شدند، به دنبال وقوع این اتفاق مجریان برپایی این رویداد حوزه نشر ضمن انتشار اطلاعیه‌ای از این گفتند که سایت فروش نمایشگاه در حال ارتقای فنی است و تا ساعاتی دیگر راه‌اندازی می شود.
هرچند که همچنان سرعت سایت پایین است و مسئولان باید زودتر چاره‌ای برای بهینه‌سازی سایت خرید نمایشگاه کتاب بیندیشند. آن‌طور که آزاده نظربلند، معاون کتاب و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران (نهاد مجری برپایی نمایشگاه مذکور) به ایبنا گفته تا ساعات اولیه سومین روز نمایشگاه مجازی کتاب تهران بیش از 50 میلیارد ریال کتاب فروخته ‌شده است.
انتشار این آمار در حالی است که در سطح شهر خبری از تبلیغات خیابانی نیست و به‌تبع آن بخش قابل ‌توجهی از مردم هنوز اطلاعی از برپایی این رویداد ندارند. نکته دیگر، ارائه کتاب‌های ناشران داخلی با تخفیف 20 درصدی و کتاب‌های ناشران خارجی با تخفیف 50 درصدی است؛ در میان 180 ناشر خارجی که با ارائه آثار خود در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند، حضور ایتالیایی‌ها هم قابل‌ توجه بوده است.
آنچنان ‌که چهار مؤسسه انتشار مهم این کشور با 53 عنوان کتاب به استقبال از کتابدوستان ایرانی آمده‌اند.
اما درخصوص چگونگی ارسال کتاب به آدرس خریداران اگر برای شما هم سؤال شده که در صورت خریداری کتاب از چند ناشر، آثار مذکور به ‌یک‌باره ارسال می‌شوند یا در فواصل زمانی مختلف، باید بدانید با توجه به حجم بالای مرسولات کتاب چنین امکانی فراهم نیست اما به هر حال کتاب‌ها طی 3 تا 6 روز به دستتان خواهید رسید.گفتنی است که نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از یکم بهمن آغازشده و تا ششم این ماه نیز ادامه دارد؛ ساعت بازدید و خرید در این نمایشگاه به صورت 24 ساعته است.
انتهای پیام/
استقبال مردم از خرید مجازی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار