مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای؛

عملیات برف‌روبی راه ۱۰۰ روستای آذربایجان شرقی ادامه دارد

1399/11/03 - 11:20 - کد خبر: 36381 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی از مسدود بودن راه ارتباطی حدود ۱۰۰ روستا در این استان به دنبال بارش برف و کولاک خبر داد و گفت: عملیات برف روبی ادامه دارد.

به گزارش نصر، اروجعلی علیزاده پنجشنبه شب در گفت ‌و گویی اظهار کرد: بیشتر این روستاهای گرفتار در برف در شهرستان‌های بستان آباد، اهر، ورزقان، سراب و هشترود قرار دارند و در صورت فروکش کردن کولاک تا  فردا شب مسیر این روستاها باز می شود.
وی با اشاره به باز بودن محورها و شریان‌های اصلی، فرعی و آزاد راه‌های آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: از عصر سه شنبه در تمامی‌ محورهای مواصلاتی استان شاهد بارش سنگین برف همراه با کولاک شدید بودیم.
وی اعلام کرد: به کمک عوامل امدادی و همکاری پلیس راه، اورژانس و هلال احمر تلاش کردیم محورهای شریانی اصلی و فرعی را باز نگه داریم.
بنا به این گزارش، برف و کولاک ۲ روز گذشته موجب بسته شدن راه ۲۳۰ روستای استان آذربایجان شرقی شده بود.
آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.
این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/
عملیات برف‌روبی راه ۱۰۰ روستای آذربایجان شرقی ادامه دارد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار