معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

نظارت‌ها بر رعایت پروتکل‌ها در آذربایجان‌شرقی افزایش می‌یابد

1399/11/02 - 13:19 - کد خبر: 36348 نسخه چاپی

نصر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نظارت‌ها بر رعایت پروتکل‌ها در استان بیشتر مب‌شود، گفت: وضعیت موجود نباید موجب عادی انگاری در جامعه شده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش یابد.

به گزارش نصر، علیار راستگو روز پنجشنبه در کمیته نظارت ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: در فضای اقتصادی موجود به دنبال این نیستیم که کسب و کار مردم با مشکل مواجه شود ولی سلامت مردم در اولویت قرار دارد و باید دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در صنوف مختلف رعایت شود.
وی در خصوص واحدهای صنفی متخلف که پلمب شده اند، نیز گفت: ضروری است از فعالیت واحدهایی که به تذکرات عمل نمی کنند و واحدهایی که دارای پروانه فعالیت نیستند جلوگیری شود.
راستگو در خصوص فعالیت رستوران ها و کافی شاپ ها نیز اظهار کرد: در شرایط زرد، نارنجی و آبی این اماکن با ۵۰ درصد ظرفیت و رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی می توانند فعالیت کنند ولی گاه گزارشاتی دریافت می شود که برخی واحدها با ظرفیت یک و نیم برابری خود فعالیت می کنند که با این واحدها برخورد شود.
وی همچنین با اشاره به فعالیت مدارس نیز گفت: در روستاهایی که زیر ۱۰ دانش آموز دارند مدارس با رعایت موارد بهداشتی به صورت حضوری برگزار می شوند و در شهرها نیز دانش آموزان پایه های اول و دوم به صورت اختیاری می توانند در مدارس حاضر شوند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در آستانه دهه مبارک فجر قرار داریم، اظهار کرد: باید فضای انقلابی در ادارات و محیط های پیرامون ایجاد شود ولی نباید تجمعات شکل گیرد زیرا تجمعات عامل اصلی انتقال ویروس کرونا است.
وی تاکید کرد: تمامی دستگاه های اجرایی باید به وظیفه ذاتی خود در خصوص نظارت به زیرمجموعه های خود عمل کنند ولی نظارت عالی برعهده دانشگاه علوم پزشکی تبریز است.
راستگو افزود: سازمان صمت نیز نظارت بر اتحادیه ها و صنوف را به صورت جدی پیگیری کند و باید دستورالعمل های ستاد کرونا بار دیگر به اصناف ابلاغ شود.
انتهای پیام/
نظارت‌ها بر رعایت پروتکل‌ها در آذربایجان‌شرقی افزایش می‌یابد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار