رئیس سازمان مدیریت بحران کشور مطرح کرد؛

پیشگیری؛ اولویت سازمان مدیریت بحران

1399/11/01 - 16:17 - کد خبر: 36295 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: پیشگیری در اولویت‌های اصلی سازمان مدیریت بحران قرار دارد.

به گزارش نصر، اسماعیل نجار ظهر چهارشنبه در حاشیه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان البرز در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: پیشگیری در اولویت‌های اصلی سازمان مدیریت بحران قرار دارد و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های مختلفی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در کرج زندگی می‌کنند که در صورتی که اگر حادثه‌ای در گسل تهران رخ دهد این منطقه نیز دچار آسیب خواهد شد، تصریح کرد: هر روز نگران این امر هستیم و هر بار که به اطلاعاتمان در این خصوص افزوده می‌شود نگرانی‌هایمان نیز بیشتر می‌شود.
رئیس سازمان مدیریت بحران ادامه داد: این امر نشان‌دهنده آن است که هر اتفاقی که در این گسل رخ بدهد کرج نیز بی‌نصیب نخواهد ماند و قطعاً صدمه خواهد دید.

به مدیریت بحران آن‌چنان که باید توجه نمی‌کنیم
وی بیان کرد: این مسئله واقعیتی است که با آن مواجه هستیم، این در حالی است که یکی از اشکالات ما این است که به مدیریت بحران آن‌چنان که باید توجه نمی‌کنیم و این یکی از ایرادهای ما در مدیریت بحران است.
نجار خاطرنشان کرد: باید نگران باشیم اما به این فکر نیز باشیم که از همین امروز مراکز مهم مانند آتش‌نشانی‌ها و بیمارستان‌ها بر روی گسل‌ها ساخته نشود، نظارت‌ها باید از سوی به خصوص مهندسان ما در ساخت و سازها بیشتر شود و به جای اضافه کردن به متراژ ساختمان‌ها در ابتدا کیفیت و استانداردسازی را در اولویت قرار دهیم.
وی با اشاره به تجربه حادثه زلزله سرپل ذهاب استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در منطقه فولادی سرپل ذهاب که شکننده‌ترین منطقه بود، حتی یک شیشه یک ساختمان با توجه به اینکه بر اساس آئین‌نامه ۲ هزار و ۸۰۰ ساخته شده بود شکسته نشد؛ این در حالی است که در ساختمان دیگری به دلیل انجام ندادن درست محاسبات تا در آن زلزله ۲۳ نفر جان خود را از دادند.
رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه پیشگیری مقدم است، خاطرنشان کرد: در حالی که طی روزهای آینده در شمال کشور شاهد کاهش ۲۰ درجه سانتی‌گرادی دما و برف سنگین خواهیم بود اما در این فصول با وجود تمام هشدارهایی که مبنی بر نرفتن به مسافرت و یا همراه داشتن تجهیزات از سوی دستگاه‌های مختلف می‌شود اما باز هم شاهد هستیم که از سوی برخی رعایت نمی‌شود.
این مسئول ادامه داد: زمانی که همین افراد در کولاک گیر می‌کنند با گوشی‌هایشان عکس و فیلم می‌گیرند که امدادگری نیست در حالی که امدادگران در حال امدادرسانی هستند، بنابراین باید مردم نیز به وظایف اجتماعی خود در این زمینه عمل کنند.
وی با بیان اینکه برخی اقدامات کوچک تبعات زیادی دارد، گفت: در حوادثی مانند سیل سال گذشته، بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان حاضر به صرف هزینه شدیم اما برای پیشگیری هزینه چندانی نمی‌کنیم در صورتی که با هزینه‌ای کمتر می‌توان از بروز خسارات بسیار زیادی پیشگیری کرد.
نجار متذکر شد: ۱۲ هزار پلاک ساختمانی تهران که بیشتر آنها ساختمان‌های بلند هستند بر روی گسل قرار گرفته‌اند.
انتهای پیام/
پیشگیری؛ اولویت سازمان مدیریت بحران خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار