کولاک راه ارتباطی ۴۰ روستای آذربایجان‌شرقی را بست

1399/11/01 - 10:01 - کد خبر: 36256 نسخه چاپی

نصر: معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در پی بارش برف و بروز کولاک، راه ارتباطی ۴۰ روستای استان بسته شد.

به گزارش نصر، غلامرضا رسول زاده افزود: این روستاها در شهرستان های اهر، هوراند، چاراویماق،  هشترود و بستان آباد واقع شده و تلاش نیروهای راهداری برای بازگشایی راه ارتباطی این روستاها ادامه دارد.
وی با بیان اینکه هم اکنون راه های اصلی و فرعی و آزادراه تبریز - زنجان باز بوده و تردد در آن ها در جریان است، اظهار داشت: به دنبال بروز کولاک در جاده های استان، نیروهای راهداری شب گذشته سه هزار و ۵۵۰ کیلومتر باند از جاده ها را برف روبی کردند.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: همچنین نیروهای راهداری برای جلوگیری از لغزندگی راه های ارتباطی استان ۷۳۰ تن مخلوط نمک و ماسه بر روی جاده ها پاشیدند.
رسول زاده، ادامه داد: به دنبال بارش برف و بروز کولاک شب گذشته در جاده های استان نیروهای راهداری به ۱۴۲ خودرو گرفتار در کولاک امدادرسانی کرده و آن ها را به مسیر خود هدایت کردند.
وی یادآوری کرد: ۲ هزار و ۷۵۴ روستا در سطح استان وجود دارد که از این تعداد حدود یک هزار روستا فاقد راه دسترسی مناسب است و در ساعات اولیه بارش برف راه بیشتر آن ها مسدود می شود.
رسول زاده، افزود:  ۳۷۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون،  برف خور، نمک پاش و تراکتور و یک هزار و ۱۶۹ نفر از نیروهای راهداری در عملیات راهداری زمستانی فعال هستند.
وی طول راه های تحت پوشش برف روبی استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت: مردم می توانند از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوست از وضعیت راهها و شرایط آب و هوایی اطلاع کسب کنند.
آذربایجان شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/
کولاک راه ارتباطی ۴۰ روستای آذربایجان‌شرقی را بست خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار