پهلوان پرویز هادی در گفتگوی اختصاصی با نصر:

محبت و اعتبار میان مردم را با هیچ رقمی نمی توان خرید

1399/11/11 - 08:12 - کد خبر: 36248 نسخه چاپی

نصر: پهلوان نامی ایران در گفتگوی صمیمی با نصر در خصوص مسائل و حواشی سال های اخیر خود سخن می گوید.

به گزارش نصر، پهلوان پرویز هادی متولد 1366 در شهر باسمنج، از افتخارات و پهلوانان نامی آذربایجان که در رقابت های مختلف جهانی عنواین رنگارنگی را کسب کرده است، در گفتگوی صمیمی با نصر، از خاطرات شیرین خود و مسائل پیرامون در رشته کشتی سخن می گوید.
این پهلوان آذربایجانی از سال 1380 کشتی را آغاز کرده و در سال 84 مقام دوم جوانان را کسب و به اردوهای تیم ملی دعوت شد و تا کنون عضو ثابت تیم ملی ایران می باشد و مهم ترین عناوین و مدال هایی که تاکنون کسب کرده است، به مقام سوم قهرمانی جهان در رده بزرگسالان، 4 دوره طلای جام جهانی و 4 طلای قهرمانی آسیا و2 برنز آسیا و 2 دوره مدال طلای بازی های آسیایی و مقام پهلوان ایران در سال 1393 و قهرمانی دانشجویان جهان می توان  اشاره کرد.

آیا حضور برادر بزرگترتان درکشتی تاثیری در ورود شما به این ورزش داشته است؟
برادر بزرگترم، غلامحسین هادی قبل از من وارد این رشته شد و همه ما از طریق ایشان وارد کشتی شدیم. اوایل ورودم به این رشته علاقه زیادی به این ورزش نداشتم ولی رفته رفته انگیزه ایجاد شد و بجز من برادرانم نیز به کشتی علاقه مند و این رشته را ادامه دادند.

به نظر شما حضور یک کشتی گیر از استان در سطوح مختلف بین المللی چه تاثیری در افزایش مخاطبان این رشته می تواند داشته باشد؟
برای پاسخ به این سوال باید گفت، بیش از نصف عمر بنده صرف رشته کشتی شده است و الان با یک نگاه می توان استعداد های این رشته را شناسایی کرد. از اول هم گفته ام استعداد های استان آذربایجان شرقی نسبت به سایر مناطق بسیار بالاست اما باید کسی باشد تا استعداد ها را شکوفا کند. مربیان و دست اندرکاران ورزش کشتی هیچ مزایایی برای کارشان دریافت نمی کنند و فقط عشق و علاقه است که آن هارا وادار به این  کار می کند.
اگر از پایه استعداد ها شناسایی شوند و پرورش داده شوند، قهرمانان زیادی از این منطقه به جهان معرفی خواهد شد.

چه حسی نسبت به عنوان جهان پهلوان دارید که امثال پوریای ولی و زنده یاد تختی نیز این لقب را داشته اند؟
این عناوین از انسان هایی به ما ارث رسیده است که مقام های والایی داشته اند و کارهایی انجام داده اند که کسی قادر به انجام آن ها نبوده است. از پوریای ولی تا جهان پهلوان تختی که الگوی کل جوانان ورزش مملکت هستند. فیلم هایی که از این پهلوانان ساخته شده حتی یک درصد شخصیت و مقام بالای این انسان ها را هم نمی تواند نشان دهد و آن ها انسان های خاصی بودند که نمی توان با تصویر آن ها را نشان داد. امیدوارم لایق این مسئولیت و عنوان باشم تا بتوانم قدمی در مسیر این بزرگان قرار دهم.

مردم آذربایجان در حسرت حضور پهلوان پرویز هادی در المپیک هستند. چه اتفاقی باعث شد سری قبل مانع حضور شما شود و آیا این دوره شاهد حضور شما در این رقابت ها خواهیم بود؟
اکثر مردم ما در جریان آن اتفاقات بوده اند و زیاد تمایل به بازگو کردن این اتفاقات را ندارم. از نظر من قسمت نبود که بتوانم به المپیک راه پیدا کنم و در سرنوشت من این گونه نوشته شده بود. همیشه  از زمانی که در تیم ملی حضور داشتم، تمام سعی و تلاشم در جهت خوشحال کردن مردم بود و اعتقاد دارم همه ما زیر یک پرچم زندگی می کنیم و زمانی که بعد از المیپک 2 سال از کشتی فاصله گرفتم، به خاطر محبت های مردم بازهم به تشک بازگشتم.
همیشه سعی می کنم این اتفاق را فراموش کنم و تمام تلاشم را کردم تا به این دوره المپیک برسم و متاسفانه این دوره به دلیل کرونا به تعویق افتاد و این را هم می توان قسمت الهی نامید و به فال نیک می گیرم. امیدوارم با از بین رفتن کرونا وبا برگزاری المپیک بتوانم به این رقابت ها راه پیدا کنم.

مصدومیت شما الان رفع شده و در آمادگی کامل قرار دارید؟
به طور کامل نمی توان گفت رفع شده ولی یک ورزشکار همواره دچار ضرب دیدگی می باشد. هم اکنون هم فدراسیون در سردرگمی به سر می برد و برنامه هایش مشخص نیست و باید برنامه ها مشخص شود تا تکلیفمان مشخص شود تا در خصوص تمریناتمان برنامه ریزی کنیم و به آمادگی کامل برسیم.

اکثر ورزشکاران به دلیل عدم پشتیبانی مهاجرت کرده و زیر پرچم کشورهای دیگر به مسابقات رفته اند. آیا این فرصت برای شماهم فراهم شده و دلیل رد این پیشنهادات چه بوده است؟
هزینه های بالای ورزش حرفه ای و زندگی شخصی ورزشکاران باعث می شود تا از پس هزینه ها نتوانیم برآییم و در پاسخ به این سوال نمی توان خود را جای این افراد گذاشت وآن ها را قضاوت کرد. خود من هم پیشنهادات بسیار خوبی داشتم و مبالغی که پیشنهاد شد بسیار بالا و وسوسه برانگیز بود.
از ته دل باید بگویم با وجود اینکه خیلی ها به  من پیشنهاد دادند قبول کنم، نتوانستم چنین پیشنهادی را قبول کنم؛ چراکه همه چیز پول نیست و به یاد دارم زمانی که در آسیا مقام قهرمانی را کسب کرده بودم، فرد کهنسالی از روستاهای هشترود به دیدنم آمده بود و از من بابت  قهرمانی قدردانی کرد و همین صحنه ها باعث شد نتوانم این پیشنهادات را قبول کنم.
مگر می شود این اعتبار را با پول خرید حتی اگر کل یک کشور را هم به نام ورزشکار کنند؛ اولویت اول من محبت مردم است و بازهم اگر به عقب بازگردم، با وجود همه نامهربانی هیچ وقت این پیشنهادات را قبول نمی کنم.

وضعیت کشتی استان را به چه صورت ارزیابی می کنید؟
بزرگترین دغدغه من چنین مسائلی است و کارها آن طور که باید  پیش نمی رود. الان یک ناجی برای این ورزش نیاز است تا راه را برای ورزشکاران هموار کند. تصمیم گرفته ام  تا انتخابی تیم ملی در تبریز تمرین کنم و کلاس های تخصصی دایر کنیم تا هم چرخ کشتی استان به  حرکت بیافتد و هم من تمریناتم را دنبال کنم.

آرزو یا  هدفی دارید که تاکنون به آن دست نیافته اید؟
خدا را همیشه شاکرم که هرچند کوتاه بتوانم دل مردم را شاد کنم و برایم بسیار با ارزش است و خدا را شکر می کنم که اعتباری میان مردم داریم و از این بابت بسیار راضی هستم. از خانواده ام به خصوص برادران و همسرم که من را حمایت کردند و پشتیبان من بوده اند، قدردانی می کنم. الان هم تنها آرزویم مدال المپیک است که اگر قسمت باشد مدال خوش رنگ المپیک را کسب خواهم کرد.

تا به حال به خداحافظی از ورزش فکر کرده اید؟
قطعاً تا المپیک حضور خواهم داشت و بعد از آن ها با توجه به شرایطم و وضعیت خانواده تصمیم خواهم گرفت.

سخنی ماند که به آن اشاره نشد؟
از مسئولان خواهشمندم در این روز های سخت حال مردم را دریابند و به داد مردم برسند. حق مردم ما نیست  در چنین شرایطی زندگی کنند و عاجزانه از مسئولان خواهش می کنم قدمی در راستای مشکلات مردم بردارند. از مردم هم می خواهم به یکدیگر رحم کنند و انشالله بیماری کرونا هرچه زودتر از بین برود و مشکلات اقتصادی به زودی رفع شود.

حمیدرضا سامبرانی

انتهای پیام/
محبت و اعتبار میان مردم را با هیچ رقمی نمی توان خرید نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار