نحوه دریافت عدم سوء پیشینه از طریق اینترنت

1399/10/30 - 11:51 - کد خبر: 36199 نسخه چاپی

نصر: متقاضیان برای دریافت عدم سوء پیشینه می توانند با این شیوه گزارش پیشینه خود را تهیه کنند.

به گزارش نصر، 1. ابتدا عبارت سامانه ی خدمات الکترونیک قضایی را در مرور گر سیستم خود سرچ کنید و وارد صفحه ی سامانه ی الکترونیک قضایی شوید.
 
 
2. پس از ورود به صفحه ی اصلی سامانه از منوی سمت راست گزینه ی ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه را پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید.
 
 
3. سپس در صفحه‌ی نمایش داده‌شده، کد ملی خود را در فیلد شماره‌ی ملی وارد کنید. همچنین رمز شخصی خود را در فیلد رمز شخصی وارد کنید و بر روی گزینه‌ی مرحله‌ی بعد کلیک کنید.
 
توجه کنید؛ که داشتن رمز شخصی مستلزم ثبت‌نام در سامانه ثنا و دریافت آن است. نحوه‌ی ثبت‌نام در این سامانه و دریافت رمز شخصی در پایان این مراحل توضیح داده می‌شود.
4. در این مرحله سامانه از شما رمز موقت را می‌خواهد. رمز موقتی که به تلفن همراه شما ارسال می‌شود را وارد کنید. توجه داشته باشید شما 120 ثانیه زمان برای واردکردن رمز موقت دارید.
 
 
5.  اکنون وارد صفحه‌ی کاربری شخصی خود شده‌اید. بر روی گزینه‌ی ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه‌ی کلیک کنید.
 
 
6.  یک صفحه‌ی جدید باز می‌شود که در آن مشخصات شما وجود دارد. با کلیک بر روی قسمت نارنجی‌رنگ در سمت چپ صفحه واحد قضایی بررسی‌کننده را انتخاب می‌کنید.
 
7. به‌صورت پلکانی استان محل سکونت و شهر محل سکونت خود را انتخاب می‌کنید. سپس دادسرای عمومی شهر موردنظر خود را که قصد دارید سوءپیشینه به آنجا ارسال شود را انتخاب کنید.
 
 
چنانچه می‌خواهید گواهی خود را به مرجع خاصی ارسال کنید. در فیلد نام/ سازمان/ اداره/ شرکت، نام مرجع موردنظر را می‌نویسید. همچنین اگر گواهی را برای خود می‌خواهید. گزینه‌ی شخصی را انتخاب می‌کنید. سپس در پایان‌ برروی منوی سبز رنگ ثبت موقت درخواست کلیک می‌کنید.
 
 
8. پس‌ازاینکه سیستم درخواست شمارا با موفقیت ثبت کرد به مرحله‌ی بعد می‌روید و بر روی گزینه‌ی محاسبه‌ی هزینه کلیک ‌کنید.
 
 
بعد از پرداخت هزینه از طریق کارت اعتباری و درگاه الکترونیک درخواست شما به مرجع قضایی ارسال می‌شود. همچنین پس از بررسی‌های لازم نتیجه‌ی آن به سامانه‌ی ثنا ابلاغ خواهد شد و سامانه‌ی ثنا شمارا به‌صورت پیامک از صدور گواهی سو پیشنه مطلع خواهد کرد.
 
 
رمز شخصی و ضرورت داشتن آن
همان‌طور که میدانید، تا زمانی که رمز شخصی خود را از سامانه‌ی ثنا دریافت نکنید نمی‌توانید. وارد سامانه‌ی الکترونیک قضایی شوید و سوء پیشینه   خود را به‌صورت اینترنتی دریافت کنید.
برای داشتن رمز شخصی ابتدا باید در سامانه‌ ثنا ثبت‌نام کرد. ثبت‌نام در این سامانه به‌صورت حضوری است. افراد متقاضی ساکن در تهران با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قادر به ثبت‌نام بوده و رمز شخصی خود را دریافت می‌کنند. اما افراد ساکن در شهرستان‌ها موظف هستند، به دادگستری محل سکونت خود مراجعه نمایند و پس از ثبت‌نام رمز شخصی خود را دریافت کنند.

تسریع در روند اخذ رمز شخصی
جهت تسریع در روند ثبت‌نام به هنگام مراجعه‌ی حضوری افراد می‌توانند به صورت اینترنتی اقدام به ثبت اطلاعات اولیه‌ی خود کنند. تا سریع‌تر موفق به دریافت رمز شخصی خود شوند.

مراحل ثبت نام در سامانه‌ی ثنا
1. ابتدا نشانی سایت سامانه‌ی(www.adliran.ir) را در مرورگر اینترنت خود وارد کنید.
 
 
2. پس از ورود به سامانه از منوی سمت راست سامانه‌ی ثبت‌نام الکترونیک را انتخاب کنید.
 
 
3. در این صفحه گزینه‌ی ثبت نام شخص حقیقی را انتخاب کنید.
 
 
4. اطلاعات درخواستی را با دقت وارد کنید. سپس بر روی گزینه‌ی ادامه کلیک کنید.
 
 
5. این صفحه قوانین استفاده از سامانه را برای شما تشریح کرده است. پس از مطالعه‌ی قوانین بر روی گزینه‌ی تأیید کلیک کنید و وارد مرحله‌ی بعد شوید. 
6. در صفحه‌ی ظاهرشده اطلاعات کامل شناسنامه‌ای شما به ثبت رسیده است. فقط کافی است محل تولد و دین خود را در فیلید های مخصوص وارد کنید. سپس با کلیک بر روی گزینه‌ی مرحله بعد وارد صفحه‌ی بعد شوید.
 
 
7. در این صفحه اطلاعات تماس و ایمیل را وارد کرده و به مرحله‌ی بعد بروید.
 
8.  در این مرحله اطلاعات کامل محل سکونت و نشانی خود را وارد کنید و بعد گزینه‌ی به مرحله‌ی بعد را انتخاب کنید.
 
 
9.در این صفحه نام مستعار، شغل، تحصیلات و فایل تصویر خود را بارگذاری کنید. سپس اتمام ثبت اطلاعات اولیه را انتخاب کنید. پیامی بر روی سیستم شما ظاهر خواهد شد. مبنی بر اینکه ثبت نام اولیه‌ی شما با موفقیت به اتمام رسید.
 
 
پس از تکمیل ثبت‌نام اولیه برای نهایی کردن ثبت نام و احراز هویت باید با همراه داشتن کارت ملی به یکی از نزدیک‌ترین دفاتر قضایی محل زندگی خود مراجعه کنید.
انتهای پیام/
نحوه دریافت عدم سوء پیشینه از طریق اینترنت پایگاه خبری و اطلاع رسانی رکنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار