معاون وزیر آموزش و پرورش:

سه میلیون دانش‌آموز در پایه‌های اول و دوم ابتدایی تحصیل می‌کنند

1399/10/29 - 16:55 - کد خبر: 36161 نسخه چاپی

نصر: معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: در مجموع هشت میلیون و ۴۷۲ هزار دانش‌آموز کشور در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند و از این تعداد سه میلیون مربوط به پایه های اول و دوم ابتدایی بوده که اغلب در مناطق شهری ساکن هستند.

له گزارش نصر، رضوان حکیم زاده روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مدرسه ابتدایی دخترانه شاهد نرگس زنجان در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه بخشی از دانش آموزان در مناطق روستایی و عشایری ساکن هستند افزود: در این مناطق کلاس ها با جمعیت کم دانش آموزان برگزار می شود اما در مناطق شهری دانش آموزان باید گروه بندی شوند.
وی با اشاره به اقدام انجام گرفته در زمینه دسترسی دانش آموزانی که از فناوری نوین آموزشی برخوردار نیستند، اظهار داشت: بر اساس گزارش های دریافتی از این استان و دیگر گزارش‌های میدانی، هیچ کودکی نیست که به دلیل اینکه به  فناوری دسترسی ندارد، از چرخه آموزشی کنار گذاشته شده باشد و مستندات نیز نشان می دهد، در این راستا محتوا و درسنامه های خوبی تولید شده است.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش نگرانی کنونی دستگاه تعلیم و تربیت را کیفیت آموزشی دانش آموزان به ویژه در پایه های اول و دوم ابتدایی عنوان کرد و گفت: این اطمینان وجود دارد که فرهنگیان تلاش می کنند، هیچ کودکی حتی در صورت نداشتن دسترسی به فناوری از جریان آموزشی کنار گذاشته نشوند.
حکیم زاده با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمار ارائه شده در سال گذشته سه میلیون و ۲۲۵ هزار نفر از دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی به امکاناتی از قبیل تبلت و گوشی هوشمند دسترسی نداشتند، ادامه داد: با اقدامات انجام گرفته در سطح کشور و با حرکت های خوب، مشارکت فرهنگیان و خیرین بخشی از مشکلات مرتفع شد، اما همچنان تعدادی زیادی از دانش آموزان نیازمند این وسیله هستند و تامین آن مشارکت بیشتر مردم به خصوص خیران را می‌طلبد.

خانواده ها با عوامل مدرسه همکاری کنند
وی در خصوص آموزش حضوری تعداد محدودی از دانش آموزان پایه های اول و دوم ابتدایی از اول بهمن امسال افزود: در این زمینه به غلط کلمه بازگشایی به کار برده می‌شود و این درحالی است که بازگشایی زمانی انجام می شود که همه دانش آموزان در مدرسه حضور پیدا کنند.
حکیم زاده خاطرنشان کرد: این حضور جزئی دانش آموزان پایه های اول و دوم ابتدایی با تشخیص شورای مدرسه انجام می گیرد و زمان لازم برای حضور این دانش آموزان از سوی والدینی که در شوراهای مدارس عضویت دارند و بر اساس تشخیص معلم، کادر و شوراهای مدرسه، با جمعیت حداکثر ۱۰ نفر در کلاسها و به منظور تثبیت یادگیری خواهد بود.
وی با بیان اینکه با این آموزش ها، دانش آموزان پایه های اول و دوم مهارت های پایه سواد را بصورت موثرتری یاد می گیرند، اظهار داشت: مهارت های پایه سواد، مقدمه ای برای یادگیری های بعدی دانش آموزان است که اگر نتوانند حروف الفبا و مهارت های خواندن و نوشتن را خوب یاد بگیرند در ادامه با مشکلات جدی مواجه می شوند.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از خانواده های خواست همانطوری که کودکان خود را در مکان های مختلف مراقبت می کنند در این کار نیز با عوامل و کادر مدرسه همراهی کنند.
وی با بیان اینکه والدین اجازه دهند که این کودکان با توجه به شرایط سنی که بهترین سن برای شکل گیری شخصیت آنان است چگونگی مراقبت از خود را یاد بگیرند، اظهار داشت: دور ماندن طولانی مدت دانش آموزان از جامعه، رشد اجتماعی آنان را مختل کرده و فرآیند دوست یابی و مهارتهای ارتباطی که فقط در گرو حضور در مدرسه و تعامل بوده را تحت تاثیر خود قرار می دهد و علاوه بر آن هرگز بهترین فناوری نمی تواند جایگزین معلم برای یادگیری مهارت های سواد پایه ای قرار گیرد.
انتهای پیام/
سه میلیون دانش‌آموز در پایه‌های اول و دوم ابتدایی تحصیل می‌کنند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار