فرماندار اسکو تاکید کرد؛

ضرورت ایجاد آرامش در بازار در شرایط جنگ اقتصادی

1399/10/29 - 13:25 - کد خبر: 36131 نسخه چاپی

نصر: فرماندار شهرستان اسکو گفت: در شرایط جنگ اقتصادی رسالت اصلی اتحادیه‌ها و اتاق اصناف ایجاد آرامش در بازار است.

به گزارش نصر، بابک رضی منش در نشست صمیمی با رؤسای اتحادیه‌های صنفی شهرستان اسکو اظهار داشت: در شرایط جنگ اقتصادی رسالت اصلی اتحادیه‌ها و اتاق اصناف ایجاد آرامش در بازار است.
وی بر تشدید نظارت اتاق اصناف و اتحادیه بر بازار تاکید کرد و افزود: ایجاد آرامش در در بازار و اطمینان از کافی بودن کالا در بازار وظیفه و رسالت مشترک اتحادیه‌ها، اتاق اصناف و دستگاه‌های نظارتی است.
فرماندار شهرستان اسکو ادامه خاطر نشان کرد: جهش تولید، نیازمند تغییر نگاه در دستگاه‌های اجرایی و تسهیل و تسریع مجوزها و نظارت جدی و دقیق بر فرایند و چرخه توزیع و مبارزه جدی و قاطع با قاچاق به عنوان سم مهلک برای تولید کشور است.
رضی منش با تاکید بر تلاش مضاعف همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای تحقق شعار سال سال جهش تولید ابراز کرد: مبارزه جدی با قاچاق، قطعاً مسیر دستیابی به جهش تولید را هموار خواهد کرد.
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان اسکو عنوان کرد: بازرسی هدفمند، برنامه محور و منظم از واحدهای نگهداری کالا و برخورد با تخلفات مربوط به عدم ثبت اطلاعات کالاهای مشمول در سامانه جامع انبارها با جدیدت در شهرستان دنبال شود.
وی افزود: دستگاه‌ها مکلف هستند ضمن ابلاغ به مسئولین انبارهای مشمول و فراهم کردن ساز و کار نظارت مستمر بدون اغماض با واحدهای متخلف برخورد کنند.
رضی منش با تأکید بر افزایش نظارت‌ها در حوزه تولید و توزیع کالاهای اساسی گفت: اقدامات انجام شده برای رصد و کنترل جریان گردش کالا در شهرستان باید برای عموم مردم ملموس بوده و آثار و نتایج این نظارت‌ها اطلاع رسانی شود.
فرماندار شهرستان اسکو یادآور شد: برابر مصوبه ستاد کرونا نظارت بر اصناف در بحث رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به اتحادیه‌های صنفی سپرده شده است و ستاد شهرستانی کرونا از همکاری تنگاتنگ اتحادیه‌ها رضایت نسبی دارد و اداره صمت شهرستان نیز باید میزان همکاری و درجه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را در صنوف مختلف مشخص و به ستاد کرونا گزارش کند.
وی در ادامه از تشکیل تعداد ۶۵۰ فقره تسهیلات ارزان قیمت برای متقاضیان واحدهای کسب و کار صنفی آسیب دیده از بیماری کرونا در سطح شهرستان به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: تا کنون قریب به ۶۰ میلیارد ریال توسط بانک‌های عامل به واجدین شرایط پرداخت شده و ۴۰ درصد باقی مانده نیز در طی مراحل قانونی تا روزهای آتی پرداخت خواهد شد.
رضی منش ادامه داد: کشور امروز درگیر یک جنگ اقتصادی تمام عیار است و دشمن با تمام توان با اختلاط بحران‌ها و با استفاده از تمامی ابزارها به فکر ایجاد تلاطم در کشور و اخلال در نظام اقتصادی و برهم زدن نظم بازار است و ضرورت دارد شرایط اقتصادی و الزامات این جنگ اقتصادی به صورت صادقانه برای آحاد جامعه تبیین شود تا با همراهی مردم بتوانیم از این پیچ تاریخی عبور کنیم‌.
وی اتحاد، همدلی و همکاری تمام نهادهای حاکمیتی را رمز غلبه بر مشکلات اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: دولت با تمام توان در حال کاهش آثار زیان بار تحریم است و انتظار این است که در چنین شرایطی سختی تمام ارکان حاکمیت در کنار دولت برای مدیریت مشکلات همت گمارند چرا که تضعیف و القای ناکارآمدی دولت با اغراض سیاسی، تضعیف نظام است.
فرماندار شهرستان اسکو در پایان بخشی نگری و موازی کاری را یک آسیب جدی برای کشور دانست و گفت: در این شرایط حساس تنها راه برون رفت و پیروزی در این جنگ اقتصادی همکاری تنگاتنگ کلیه دستگاه‌ها و نهادها کشور است و همه باید برای ایجاد و تقویت این همکاری‌ها تلاش کنیم.
انتهای پیام/
 ضرورت ایجاد آرامش در بازار در شرایط جنگ اقتصادی خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار