کارگاه ادبی نگارش رمان تاریخی شهید خیابانی در تبریز برگزار می‌شود

1399/10/29 - 10:47 - کد خبر: 36114 نسخه چاپی

نصر: دبیر اجرایی ستاد برگزاری همایش بین‌المللی شیخ محمد خیابانی با بیان اینکه تاکنون چند پیش همایش در این زمینه برگزار شده، اعلام کرد: در این راستا کارگاه ادبی نگارش رمان تاریخی شهید شیخ محمد خیابانی نیز در تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش نصر، حجت الاسلام الیاس ابراهیمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این کارگاه ادبی با حضور دکتر حمیدرضا شاه‌آبادی و نوجوانان و مربیان مراکز فرهنگی و هنری برگزار و دکتر حمیدرضا شاه آبادی نویسنده سرشناس ادبیات کودک و نوجوان در مورد ویژگی های نگارش رمان تاریخی به ارائه سخنرانی خواهد پرداخت.
وی ادامه داد: آشنایی نوجوانان و مربیان با نحوه نگارش رمان و داستان با محوریت شخصیت های تاریخی به ویژه شیخ شهید محمد خیابانی از مهمترین اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی و ادبی است.
حجت الاسلام ابراهیمی، خوانش، نقد و بررسی تعدادی از آثار ادبی نوجوانان در مورد شیخ شهید را از دیگر برنامه های این نشست ادبی عنوان کرد و افزود: این کارگاه روز سه شنبه ۳۰دی ماه از ساعت ۱۵.۳۰دقیقه در تالار خاقانی  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.  
وی همچنین با تقدیر از مدیر کل و مسوولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  به خاطر همکاری با ستاد بزرگداشت شیخ شهید محمد خیابانی، اظهار کرد: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مسوولیت کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگداشت را بر عهده داشته  و کمیته کودک و نوجوان با هدف معرفی شخصیت این مبارز بیدارگر برای نوجوانان برنامه‌ها و فعالیت‌های متعددی در حال اجرا دارد بر این اساس تولید کتاب قصه نوجوان و انتشار فراخوان هنری و ادبی برای نوجوانان از جمله این فعالیت هاست.
به گزارش ایرنا، کنگره بین‌المللی بزرگداشت شهید شیخ محمدخیابانی به منظور بررسی علمی ابعاد شخصیت، اندیشه و مبارزات ضداستعماری و ضداستبدادی وی در انقلاب مشروطیت ایران و نهضت آزادیستان و تبیین جایگاه مبارزات وی در هویت ایرانی ماه آینده در تبریز و تهران برگزار می شود.
شیخ محمد خیابانی (۱۳۳۸-۱۲۹۷ ق) عالم و مبارز دوران مشروطیت و از نمایندگان مردم آذربایجان در مجلس آن دوره بود که در سال ۱۲۹۹ شمسی در راه مبارزه با استعمار، توسط مزدوران داخلی به شهادت رسید.
انتهای پیام/
کارگاه ادبی نگارش رمان تاریخی شهید خیابانی در تبریز برگزار می‌شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار