گزارش اختصاصی نصر/

توانمندسازی بانوان در بهشت بانوان

1399/10/30 - 17:59 - کد خبر: 36096 نسخه چاپی

نصر: "بهشت بانوان"، موسسه ای است که با هدف آموزش و توانمندسازی و خودکفایی بانوان نیازمند با همکاری فرهنگسرای "رویش" فعالیت می کند.

به گزارش نصر، این که می گوییم تبریز شهر اولین ها است، بی جهت نگفته ایم؛ به جرئت می توان گفت اکثریت مسائل و رویدادهای اثرگذار، از فرهنگی و اجتماعی گرفته تا خیرخواهانه، بنای اولش در این شهر گذاشته شده است. یکی از همین امور خیرخواهانه که مصداق عینی این نوع کمک به هم نوع را شاید در هیچ شهر ایران نتوان دید، موسسه  توانمندسازی "بهشت بانوان" است که در راستای کمک و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و نیازمندان فعالیت می کند.
گفتنی است این موسسه که از دو سال پیش فعالیت خود را در تبریز آغاز کرده است، برای دستیابی هر چه بهتر به اهداف خود، فرهنگسرای خصوصی "رویش" را نیز تاسیس کرد تا بتواند از طریق همین فرهنگسرا بانوان نیازمند را در رشته های مختلف به صورت رایگان آموزش داده و توانمند سازد؛ بانوانی که بعد از کسب مهارت لازم در رشته ای که علاقه مند و دارای استعداد هستند، می توانند از طریق فروش محصولات تولیدی خود، نیازهایشان را برطرف سازند.
لازم به ذکر است این موسسه درآمد خود را که از طریق اهدای نقدی و غیرنقدی خیریان به دست می آورد، صرف آموزش این بانوان می نماید، تا به جای دادن ماهی به آنان، ماهی گیری را یادشان داده باشد.

ایده ای از سفر سوئد
اما "فهیمه پورزمان"، مدیر موسسه بهشت بانوان در گفتگو با خبرنگار نصر از احساسات و ایده خود در رابطه با راه اندازی این موسسه در تبریز گفت و ادامه داد: چندین سال پیش که برای گذراندن دوره تحصیلات همسرم به کشور سوئد سفر کرده بودیم، در آن کشور مشاهده کردم خیران ضمن گردهمایی در یک مکان ثابت، به نیازمندان واقعی آموزش های لازم را در جهت کسب مهارت کافی ارائه می دهند و آنان را خودکفا و بی نیاز می سازند
وی با بیان این که در ذات خود همیشه دوست داشتم به نوعی به هم نوعان خود کمک کرده باشم، افزود: در آن لحظه تنها چیزی که به ذهن من خطور کرد این بود که ما چرا نتوانیم مشابه این کار را در ایران و شهر تبریز انجام دهیم؛ این بود که بعد از بازگشت به ایران، تصمیم گرفتم موسسه بهشت بانوان را با هدف توانمندسازی بانوان نیازمند تاسیس کنم.
مدیر موسسه بهشت بانوان ادامه داد: اما از آنجایی که هدف اصلی بنده آموزش و توانمندسازی بانوان نیازمند بود و از طرفی هم مجوز آموزش افراد در موسسه را نداشتیم؛ بنابراین تصمیم گرفتم با همکاری خانم "سهیلا امیری"، مدیر کل سابق امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی که مسلما تجربه و مهارت کافی را در اداره امور بانوان داشتند، فرهنگسرای رویش را نیز راه اندازی کنیم تا  ضمن اینکه به بانوان نیازمند آموزش می دهیم، افراد علاقه مند را نیز جذب نمائیم و از هزینه ثبت نام آنان برای پیشبرد اهداف خیرخواهانه خود استفاده کنیم.
 

جامعه توسعه یافته با بانوان توسعه نگر
 "سهیلا امیری"، مدیر فرهنگسرای رویش، نیز در گفتگو با خبرنگار نصر، هدف از احداث فرهنگسرای مذکور را توسعه جامعه در کنار توانمندسازی زنان مستعد آن دانست و گفت: جامعه ای توسعه یافته است که زنان آن جامعه توسعه یافته باشند و زنان آن موقع توسعه پیدا می کنند که آموزش دیده باشند.
وی وضعیت جامعه تبریز را بسته دانست و افزود: در این جامعه دست زنان آن قدر باز نیست که بتوانند به راحتی در جامعه حضور پیدا نمایند و چه بسا زنانی با توانمندی و استعداد بالا داریم که بنا به دلایل مذکور، نمی توانند در جامعه حاضر شوند و استعداد خود را نشان دهند.
مدیر فرهنگسرای رویش ادامه داد: جامعه ای که بخواهد پویا و دارای فرهنگ بالا باشد، لازم است که مردم آن جامعه آموزش های مختلف را ببینند. اگر مردم  شهر به این فرهنگ برسند که در کارهای جاری امور شهری می توانند نقش داشته باشند، حتما باید در زمینه حقوق شهروندی، تحکیم بنیاد خانواده و نشاط اجتماعی آموزش های لازم را ببینند و روحیه همکاری و تعاون و انجام امور خیرخواهانه را در خود تقویت نمایند؛ که بنا به این دلایل به سمت آموزش و احداث فرهنگسرا روی آوردیم.
انتهای پیام/
توانمندسازی بانوان در بهشت بانوان فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار