فرماندار اسکو:

ریشه‌کنی ویروس کرونا مرهون هم‌افزایی و همراهی مردم است

1399/10/27 - 21:32 - کد خبر: 36068 نسخه چاپی

نصر: فرماندار شهرستان اسکو گفت: ریشه‌کنی ویروس کرونا مرهون هم‌افزایی و همراهی مردم برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

به گزارش نصر، بابک رضی منش عصر امروز در جلسه ستاد کرونا و قرارگاه فرماندهی طرح شهید سلیمانی با تاکید بر لزوم همکاری مستمر ادارات جهت اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی تا ریشه کنی کامل این ویروس اظهار داشت: اجرای طرح‌های مقابله با کرونا، تأثیر بسزایی در این زمینه پیشگیری از شیوع بیماری داشته و امیدواریم با تداوم این روند، بتوانیم به نحو شایسته‌ای بیماری کرونا را مدیریت کنیم.
وی با اشاره به روند مطلوب کنترل بیماری کرونا در سطح شهرستان افزود: اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونا و طرح شهید سلیمانی موجب کاهش قابل توجه آمار مبتلایان و جان‌باختگان ناشی از کرونا در سطح شهرها و روستاهای شهرستان شده است.
فرماندار شهرستان اسکو با بیان این‌که طرح شهید سلیمانی مبتنی بر پیشگیری و مقابله از بدو شکل گیری بیماری است و شامل مراقبت در شروع بیماری و نظارت و پایش می‌شود ابراز کرد: این طرح که با استفاده از ظرفیت حضور بسیج و داوطلبین مردمی در تمام ابعاد جامعه اجرایی می‌شود، موجب هم افزایی و ارتقای فرهنگ کار جمعی شده و آثار مثبت بسیاری داشته است.
رضی منش با اشاره به آثار مثبت اجرای طرح محله محور و خانواده محور شهید سلیمانی عنوان کرد: از زمان اجرای طرح شاهد کاهش چشمگیر بار اپیدمی کرونا در تعداد بستری‌ها و مبتلایان هستیم بطوری که میانگین بستری در هفته گذشته به ۴ نفر و در هفته جاری به ۲ نفر رسیده است و هر چند که این موضوع به منزله کنترل کامل شیوع بیماری قلمداد نمی‌شود و لازم است مردم به طور مستمر در کنار تیم‌های مجری طرح باشند.
رئیس ستاد پیشگیری از کرونای شهرستان اسکو تصریح کرد: تعداد کل مبتلایان کرونا ویروس در سطح شهرستان به ۲۰۱۳ نفر رسیده است که متأسفانه تا کنون ۱۳۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند و میزان شیوع در سطح شهرستان ۱۲.۲ در هزار، شهر اسکو با ۱۶.۲ در هزار بیشترین مبتلا، سهند با ۱۲.۵ در هزار و ایلخچی با ۱۲.۶ در هزار، روستاهای بخش ایلخچی با ۹.۳ در هزار و روستاهای بخش مرکزی با ۸.۷ در هزار در مرتبه بعدی قرار دارند.
رضی منش با اشاره به آمار تیم‌های دخیل در اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی گفت: تا کنون قریب به ۱۵۰ تیم حمایتی، مراقبتی و نظارتی جهت اجرای طرح تشکیل شده که از این تعداد ۸۷ تیم مراقبتی، ۳۶ تیم حمایتی، ۱۴ تیم نظارتی و ۱۱ تیم مراقبت در منزل را شامل می‌شود که جهت غربالگری و انجام تست‌های pcr و شناسایی افراد در معرض خطر و مراقبت و پیشگیری و حمایت‌های اقتصادی اقدام می‌کنند.
وی با اشاره به تبعات اقتصادی ویروس کرونا از توزیع ۳۳۰ بسته معیشتی با ارزش تقریبی ۱۳۰ میلیون تومان خبر داد و افزود: به همت تیم‌های حمایتی طرح شهید سلیمانی با شناسایی افراد آسیب دیده از کرونا این حمایت‌ها تا پایان ویرس کرونا تداوم خواهد داشت.
فرمانده قرارگاه طرح شهید سلیمانی در شهرستان اسکو یادآور شد: از زمان اجرای طرح مذکور تعداد ۲۳۲۶۵ نفر افراد پرخطر از جمله افراد بالای ۶۵ سال و بیماران خاص غربالگری شده است که با نگاه به آمار نزدیک به ۳۰ درصد رشد در غربالگری را شاهد هستیم که این امر روزانه در حال افزایش است.
فرماندار شهرستان اسکو افزود: علت موفقیت در اجرای طرح محله محور، همراهی صمیمانه و مسئولانه مردم، و استفاده از ظرفیت بسیج و سازمانهای مردم نهاد است که از زمان آغاز اجرای طرح شاهد کنترل شیوع بیماری هستیم و این مشارکت اجتماعی سبب تقویت پیشگیری و کنترل بیماری در سطح اجتماع شده است.
وی با تاکید بر پشتیبانی از عوامل اجرای و تیم‌های طرح شهید سلیمانی توسط کمیته پشتیبانی طرح مذکور و همت مظاعف مسئولان گفت: اجرای مصوبات کمیته پشتیبانی لازم الاجرا است و اجرای موفق این طرح یک ضرورت مهم برای تأمین امنیت و تضمین سلامت جامعه است.
فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به اینکه وضعیت کرونا به شدت شکننده و ناپایدار است افزود: نباید با عادی انگاری شرایط اجازه شیوع موج چهارم داده شود.
رضی منش تصریح کرد: اجازه برگزاری هیچ برنامه یا مراسمی که مستلزم تجمع افراد است در سطح شهرستان داده نخواهد و همچنان دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها، اصناف و شهروندان با عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری به تثبیت وضع موجود تلاش کنند.
انتهای پیام/
 ریشه‌کنی ویروس کرونا مرهون هم‌افزایی و همراهی مردم است خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار