رییس کل دادگستری استان؛

اجازه دست اندازی سودجویان به منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی داده نمی‌شود

1399/10/27 - 16:46 - کد خبر: 36057 نسخه چاپی

نصر: رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: اجازه تضییع حق مردم در بهره‌مندی از آب و هوای سالم و پاک و دست اندازی سودجویان به منابع طبیعی استان داده نمی‌شود.

به گزارش نصر، موسی خلیل الهی، روز شنبه در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه بهره مندی از اراضی ملی، جنگل‌ها، مراتع و آب و هوای پاک حق همه مردم است، افزود: از تکالیف و اولویت های دستگاه قضایی حفظ حقوق عامه بوده که حفاظت از اراضی ملی، جنگل ها و دیگر منابع طبیعی از جمله مصادیق آن به شمار می رود.
وی با اشاره به اینکه حفاظت از این حقوق جزو اولویت های دستگاه قضایی است، اظهار داشت: با کسانی که موجب تضییع حقوق عامه در امور مربوط به اراضی ملی، جنگل‌ها و منابع طبیعی شوند بر اساس قانون قاطعانه برخورد می‌شود.
خلیل الهی، با تاکید بر اینکه در راستای حفاظت از حقوق عامه و پیشگیری از تضییع آن همه دستگاه های مربوط مکلف هستند، ادامه داد: دستگاه قضایی در کنار اداره کل حفاظت از محیط زیست استان بوده و به منظور حفاظت از حقوق عامه آماده ارائه همکاری های لازم است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی دارای ۲.۴ میلیون هکتار مراتع به صورت ییلاقی، میان بند و قشلاقی و حدود ۱۸۰ هزار هکتار جنگل بوده که حدود ۱۶۰ هزار هکتار از جنگل های استان در منطقه ارسباران واقع شده است.
انتهای پیام/
اجازه دست اندازی سودجویان به منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی داده نمی‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار