استاندار آذربایجان شرقی:

الزامی به حضور دانش آموزان در مدارس نیست

1399/10/27 - 14:11 - کد خبر: 36036 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در آئین‌های مربوط به ایام فاطمیه و دهه فجر، گفت: هرگونه سخنرانی و مراسم در این ایام به شکل مجازی خواهد بود و در صورتی که برگزاری مراسم ضروری باشد باید با رعایت کامل شیوه‌نامه‌ها انجام شود.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی روز شنبه در ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، با اشاره به وضعیت قابل قبول رعایت شیوه‌نامه‌ها از سوی مردم، اصناف و کسبه و نیز کارکنان ادارات، گفت: انتظار از کسانی که مراسم و آئین‌های مذهبی را برگزار می‌کنند بیشتر است.
وی با اشاره به روند مدیریت بیماری کرونا در کشور و استان، گفت: کاهش چشمگیر آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا، خوشحال‌کننده است و نشان می‌دهد که روند بیماری به سمت مدیریت و بهبود پیش می‌رود.
وی افزود: مطمئناً با ادامه این روند و با در نظر گرفتن نگرانی‌ها، می‌توانیم بیماری را کنترل کنیم.
پورمحمدی با تأکید بر استمرار جدی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی، گفت: در مقطع فعلی آن‌چه بیش از تشکیل اجتماعات موجب نگرانی است، عادی‌انگاری وضعیت است.
وی اضافه کرد: باید بدانیم که مسأله کرونا هنوز حل نشده است و با وجود روند امیدوارکننده مدیریت بیماری کرونا در کشور و استان، در یک حالت شکننده قرار داریم که در صورت کمترین بی‌احتیاطی و عادی‌انگاری، احتمال بازگشت به دوران اوج بیماری وجود دارد.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به مصوبه ستاد ملی کرونا در خصوص بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: براساس این مصوبه، هیچ اجبار و الزامی به حضور دانش‌آموزان در مدارس دولتی و خصوصی وجود ندارد و تنها در پایه‌های اول و دوم ابتدایی، مدیران مدارس با هماهنگی اولیا، می‌توانند امکان حضور دانش‌آموزانی که علاقه‌مند به آموزش حضوری در مدرسه هستند را فراهم کنند.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین از مجریان و دست‌اندرکاران طرح محله‌ محور شهید حاج قاسم سلیمانی برای مقابله با شیوع کرونا قدردانی کرد و گفت: در هفته‌های اخیر، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها به صورت جدی پای کار آمده‌اند و نارسایی‌های احتمالی نیز با همکاری دستگاه‌های مسئول باید رفع شود.
انتهای پیام/
الزامی به حضور دانش آموزان در مدارس نیست خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار