رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی در گفت و گو با نصر خبر داد:

پنج تصادف خونین طی پنج روز در آذربایجان شرقی

1399/10/27 - 13:20 - کد خبر: 36034 نسخه چاپی

نصر: تنها در هفته گذشته پنج فقره تصادف در جاده های آذربایجان شرقی اتفاق افتاده است که منجر به فوت 6 تن از هموطنانمان شده است.

به گزارش نصر، وقوع تصادف بین خودروی پراید و اسکانیا در محور مراغه-هشترود، تصادف بین خودروی پژو و رنو پی کی در محور تبریز-بستان آباد، تصادف بین خودروی تیبا و پژو در جاده میانه ترک، واژگونی پراید در محور آذرشهر-تبریز و...؛ همه این موارد تصادفاتی بودند که در هفته گذشته در محورهای جاده ای استان اتفاق افتاده اند.
چرا در هفته ای که گذشت، این همه تصادف در جاده های استان اتفاق افتاد؟ آیا فقط راننده ها مقصر هستند و بی احتیاطی آنان منجر به وقوع این تصادفات شده است یا نه عوامل دیگری هم در این افزایش چشم گیر تصادفات دخیل هستند؟

افزایش ۱۰ درصدی تصادفات منجر به فوت  طی یک هفته گذشته
سرهنگ "رضا کریمی نژاد"، رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگار نصر از افزایش ۱۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در جاده های استان در طی هفته گذشته خبر داد و گفت: در طی این تصادفات، متاسفانه 6 نفر از هم وطنانمان جان خود را از دست داده اند و ۴۰ نفر دیگر نیز مجروح شده اند.
وی با بیان این که تنها در طی یک هفته گذشته پنج فقره تصادف در جاده های استان اتفاق افتاده است، تصریح کرد: همچنین در طی یک هفته گذشته تصادفات منجر به جراحت در استان ۱۴ درصد کاهش داشته اند.
وی در ادامه به علل وقوع این تصادفات اشاره کرد و اذعان داشت: عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، انحراف به چپ خودروها و تغییر مسیر ناگهانی خودرو علت وقوع این پنج فقره  تصادفات بوده اند که هر سه این موارد، از علت های اصلی حادثه ساز محسوب می شوند.
وی همچنین نقش عوامل غیرانسانی را نیز در بروز حوادث رانندگی مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: در بین خودروهای سواری، پراید بالاترین میزان فوتی ها در اثر شدت تصادفات را نسبت به سایر وسایل نقلیه دارد.
وی در پایان از رانندگان خواست همیشه احتیاط لازم را بکنند، حتما کمربند ایمنی خود را ببندند و با صبر و حوصله و گذشت رانندگی نمایند؛ همچنین از تخلفات حادثه ساز پرهیز کنند و با سرعت مجاز رانندگی نمایند.
انتهای پیام/
پنج تصادف خونین طی پنج روز در آذربایجان شرقی فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار