عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور:

سهند یکی از شهرهای الگو در بین شهرهای جدید است

1399/10/27 - 09:32 - کد خبر: 36001 نسخه چاپی

نصر: عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور گفت: سهند یکی از شهرهای الگو در بین شهرهای جدید بوده و به بسیاری از اهداف مورد نظر دست یافته است.

به گزارش نصر، یدالله رحمانی در جلسه شورای اداری شهر جدید سهند، گفت: توسعه خدمات زیربنایی و روبنایی در شهرهای جدید، موجب تحقق اهداف ایجاد شهرهای جدید و موجب جذب سرریز جمعیت شهرهای بزرگ و جلوگیری از توسعه بی‌رویه شهرهای مادر و کلان‌شهرها می‌شود، هم‌چنین شهر سکونتگاهی برای زندگی کارکنان و کارگران مجموعه‌های بزرگ صنعتی ایجاد می‌شود که زمینه جذب سرمایه گذار را فراهم کرده و توسعه گردشگری را نیز موجب خواهد شد.
وی با اشاره به جریان بازدید از طرح‌های مختلف شهر جدید سهند از جمله طرح اقدام ملی مسکن، کتابخانه مرکزی سردار شهید سلیمانی ، پارک کودک، مدارس شهید خلیل پور نهر و شهیدان مهدی پور، مسجد امام صادق و زمین اسکیت جنب آن، پله بام سهند، پروژه مشارکتی کمال، ورودی فازچهار و چندین طرح در دست اقدام شهر جدید سهند، گفت: سهند یکی از شهرهای الگو در بین شهرهای جدید بوده و به بسیاری از اهداف مورد نظر دست یافته است.
وی افزود: پروژه‌هایی که مورد بازدید قرار گرفت، این شهر را به یک شهر کارگاهی تبدیل کرده که کار و تلاش در آن کاملا مشهود است.
رحمانی، روحیه همدلی و همکاری را در شرکت عمران شهر جدید سهند را عامل پیشرفت و توسعه کارهای عمرانی نسبت به دیگر شهرها دانست و گفت: احداث مدرسه، مسجد، پارک، کتابخانه و دیگر نیازهای مردم در شهر جدید سهند طی دو سال گذشته این شهر را به یک شهر نمونه تبدیل کرده است.
وی با اشاره به این که احداث مترو ، آزاد راه‌ها و بزرگراه‌ها در شهرهای جدید، از اولویت‌های شرکت مادر تخصصی است، گفت: در حوزه زیربنایی هم کارهای زیادی در شهر جدید سهند انجام شده که نمونه آن احداث آزاد راه تبریز - سهند و پیشرفت قابل ملاحظه آن طی دو سال گذشته بود.
وی افزود: صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش زمان مسافرت و بار ترافیکی و دسترسی سریع و آسان مردم تبریز و سهند با احداث آزاد راه تبریز-سهند محقق شده است.
مدیر کل توسعه امور مسکن شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید کشور هم در این جلسه، جایگاه شهر جدید سهند را در بین شهرهای جدید، ممتاز نام برد و گفت: شهر جدید سهند در طرح اقدام ملی، قدم‌های خوبی برداشته شده است، به طوری که در بین شهرهای جدید کشور، رتبه برتر را در طرح اقدام ملی مسکن کسب کرده است.
نادر عربی با اشاره به اهمیت شهر جدید سهند برای کلان شهر تبریز، گفت: با احداث آزاد راه و نیز طرح اقدام ملی مسکن، شهر جدید سهند سرریز جمعیتی کلان شهر تبریز را در خود جای داده و توسعه همه جانبه را به دنبال خواهد داشت.
در این جلسه، عباس مصطفوی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند نیز با اشاره به احداث آزاد راه تبریز سهند و تلاش مجموعه شرکت برای تکمیل آن، گفت: آزاد راه تبریز - سهند تبدیل به دغدغه مسئولان و نمایندگان استانی به ویژه استاندار آذربایجان شرقی شده بود که اگر حمایت‌های اسلامی وزیر راه و شهرسازی، طاهرخانی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی و نیز پیگیری‌های استاندار و معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نبود، این پروژه به سرانجام نمی‌رسید و هر جا به مشکلی برمی‌خوردیم، مشکل را رفع می‌کردند.
در ادامه فرید پناهی نائب رئیس و سعیدی عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید سهند نیز در باب پروژه‌های عمرانی این شهر و اهمیت آن سخنانی کردند.
در خاتمه از همکاران شرکت عمران شهر جدید سهند از سوی شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید سهند و نیز به نیابت از طاهر خانی معاون وزیر که در احداث آزاد راه تبریز – سهند شبانه روز تلاش کردند، با اهداء لوح تقدیر، تجلیل شد.
انتهای پیام/
 سهند یکی از شهرهای الگو در بین شهرهای جدید است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار