مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل؛

دو میلیون قطعه جوجه یک روزه از استان اردبیل به خارج از کشور صادر شد

1398/07/13 - 13:11 - کد خبر: 3600 نسخه چاپی

نصر: دو میلیون قطعه جوجه یک‌روزه گوشتی طی یک سال گذشته از استان اردبیل به کشورهای آذربایجان، ارمنستان، افغانستان و ترکمنستان صادر شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، صادق صالحی، روز شنبه با بیان اینکه این میزان جوجه طی ۶۶ فقره گواهی حمل بهداشتی صادر شده، افزود: این استان یکی از استان‌های مهم در تولید و عرضه جوجه یک‌روزه برای بازارهای داخلی و خارجی است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل مرغوبیت بالا و رعایت استانداردهای بهداشتی و دامپزشکی، پای مرغ تولیدی استان در ویتنام مشتریان زیادی دارد، بیان کرد: در یک سال گذشته سه میلیون و ۶۸۶ هزار کیلوگرم پا و پنجه مرغ طی ۱۳۴ فقره گواهی بهداشتی حمل بین‌المللی دامپزشکی از استان به این کشور صادر شد.

وی همچنین ترکیه را یکی از کشورهای واردکننده آلایش غیرخوراکی از استان اردبیل ذکر کرد و گفت: در یک سال گذشته یک میلیون و ۶۸۰ هزار کیلوگرم آلایش غیرخوراکی طی ۷۰ فقره گواهی حمل بهداشتی بین المللی دامپزشکی از اردبیل به این کشور صادر شده است.

صالحی گفت: در همین مدت ۱۴۲ هزار و ۱۵۸ کیلوگرم عسل به مقصد کشورهای عراق ، کویت ، مالزی و کانادا طی ۱۵ فقره گواهی بهداشتی بین المللی و ۴۴ هزار و ۲۳۰ کیلوگرم ماهی زنده به جمهوری آذربایجان طی ۲۶ فقره گواهی حمل بهداشتی دامپزشکی از استان صادر شده است.

وی افزود: به دلیل مرغوبیت بالا و رعایت استانداردها و شاخص ها و الزامات بین المللی صادرات، ما هم‌اکنون به اکثر کشورهای همسایه صادرات فرآورده‌های خام دامی داریم و همین روند را در سال جاری بعنوان سال رونق تولید و نیز در سال‌های آینده ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

دو میلیون قطعه جوجه یک روزه از استان اردبیل به خارج از کشور صادر شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار