خبر/

سه پروژه گردشگری آذربایجان شرقی تسهیلات اقتصاد مقاومتی می‌گیرند

1399/10/26 - 13:09 - کد خبر: 35975 نسخه چاپی

نصر: مسئول پروژه های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید میراث‌فرهنگی آذربایجان شرقی از تصویب ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به سه پروژه گردشگری استان خبر داد.

به گزارش نصر، احد قهرمانی روز جمعه به ایرنا گفت:به دنبال برگزاری جلسات اقتصاد مقاومتی و جهش تولید استان، پرونده پنج پروژه گردشگری برای دریافت تسهیلات مورد بررسی قرار گرفت و اعطای تسهیلات به سه پروژه بزرگ به تصویب رسید.
وی هدف از اعطای تسهیلات ویژه مالی از سوی دولت به پروژه های گردشگری را کمک به بخش خصوصی و حمایت از توسعه سرمایه گذاری ها در حوزه گردشگری عنوان کرد و گفت: در راستای تسهیل روند اجرایی و پیشبرد اهداف توسعه گردشگری استان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به سه پروژه مجتمع تجاری گردشگری هلیا، هتل ۵ ستاره تبریز پالاس و آبگرم تاپتاپان آذرشهر تخصیص یافت.
مسئول پروژه های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید میراث‌فرهنگی آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه مجموعه بزرگ هلیا یکی از بزرگترین پروژه های گردشگری استان است، ادامه داد: مجتمع هلیا متشکل از بخش های تجاری، پارک آبی، رستوران و هتل پنج ستاره است که با تامین اعتبار از محل تسهیلات اقتصاد مقاومتی به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان بخش عمده ای از آن مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم فرصت اشتغال فراهم خواهد شد.
قهرمانی دومین پروژه بزرگ گردشگری استان را هتل پنج ستاره تبریز پالاس عنوان کرد و گفت: این پروژه نیز از محل تسهیلات اقتصاد مقاومتی و جهش تولید با دریافت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پروژه خود را که با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رساند و برای ۱۰۰ نفر فرصت اشتغال مستقیم فراهم خواهد کرد.
وی به سومین پروژه گردشگری استان اشاره کرد و گفت: سومین پروژه استان، آبگرم تاپتاپان شهرستان آذرشهر است که با دریافت اعتباری به میزان ۵ میلیارد تومان از محل تسهیلات اقتصاد مقاومتی و جهش تولید مراحل اجرایی خود را تداوم خواهد بخشید و بهره برداری از این پروژه نیز برای ۲۰ نفر به صورت مستقیم فرصت اشتغال ایجاد خواهد کرد.
قهرمانی اظهار داشت: پرونده ۲ پروژه دیگر گردشگری استان که شامل دهکده گردشگری سد امند و مجموعه گردشگری و هتل چهار ستاره شهرستان بناب است پس از اصلاح موارد لازم برای دریافت تسهیلات به صورت مجدد پیگیری خواهد شد.
انتهای پیام/
سه پروژه گردشگری آذربایجان شرقی تسهیلات اقتصاد مقاومتی می‌گیرند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار