دکتر "ناصر سیم فروش"، رییس قطب اورولوژی وپیوند ایران و استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با نصر عنوان کرد:

ایران قطب اورولوژی خاورمیانه / رکورددار پیوند کلیه در دروان کرونا هستیم / شتاب تبریز در رشد عمل های پیوندی

1399/10/28 - 12:44 - کد خبر: 35971 نسخه چاپی

نصر: دکتر "ناصر سیم فروش"، رییس قطب اورولوژی وپیوند ایران و استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در زمینه اورولوژی، ایران در سطح منطقه رتبه اول را دارد و در آموزش و در درمان، نیز قطب اورولوژی منطقه به شمار می رود.

به گزارش نصر، دکتر "ناصر سیم فروش"، متخصص اورولوژی و فلوشیپ اورولوژی اطفال، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نصر با اشاره به این که آماده هستیم بیشترین آمار پیوند زنده کلیه در جهان در دوران کرونا را به نام ایران ثبت کنیم، تصریح کرد: با وجود این که به دلیل شیوع ویروس کرونا، دوران سختی را سپری می کنیم، اما با وجود این سختی ها، همکاران ما در سنگر ایستاده اند و پیوند کلیه را در این زمان سخت با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی انجام می دهند.
وی اتاق عمل پیوند بیمارستان امام رضا(ع) تبریز را بسیار مجهز و کم نظیر خواند و تصریح کرد: اتاق عمل پیوند بیمارستان امام رضا تبریز تقریبا اگر در ایران اول نباشد؛ دوم است و بی شک به زودی جزو بهترین ها در منطقه خاورمیانه خواهد شد.
سیم فروش مرگ و میر دیالیز را چهار برابر پیوند اعلام کرد و خاطرنشان کرد: متاسفانه لیست انتظار نسبت به سال های قبل بسیار طولانی و به بیش از دو سال رسیده است که باعث افزایش میزان مرگ و میر بیماران کلیوی شده است.
وی با بیان این که این لیست انتظار در سال های قبل تنها سه ماه بود، تصریح کرد: امیدوارم مردم ایثارگر و همیشه در صحنه نسبت به اهدای اعضای فرد دچار مرگ مغزی و همچنین اهدای زنده، مبادرت بیشتری بورزند.

ایران قطب اورولوژی منطقه
این متخصص اورولوژیست و چهره ماندگار کشورمان با بیان این که در کل کشور بالای 50 هزار پیوند کلیه انجام شده است، تصریح کرد: به لطف خداوند علاوه بر این که کشوری استثنایی در منطقه هستیم، در کل جهان هم جزو بهترین ها به شمار می رویم.
وی وضعیت اورولوژی کشور را بی نظیر دانست و خاطرنشان کرد: در این زمینه حتی از کشورهای دیگر نیز دانشجو پذیرش شده است و بزرگترین تعداد لاپاراسکوپی های انجام شده در ایران است که شروع کننده لاپاراسکوپی در خاورمیانه نیز ایران بوده است.
سیم فروش با بیان این که نزدیک یک هزار و 200 اورولوژیست داریم، افزود: در زمینه اورولوژی، ایران در سطح منطقه رتبه اول را دارد و در آموزش و در درمان نیز قطب اورولوژی منطقه هستیم.

دیابت عامل اصلی از کار افتادن کلیه ها
وی در ادامه یکی از اصلی ترین عوامل از کار افتادن کلیه ها را بیماری دیابت عنوان کرد و اذعان داشت: دیابت به علت عدم تحرک و تغذیه نامناسب و زندگی ماشینی به وجود می آید، چرا که بدن انسان برای حرکت ساخته شده است نه بی تحرکی.
رییس قطب اورولوژی وپیوند ایران و استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی میزان جراحی های چاقی را در کل دنیا و ایران بسیار بیشتر خواند و افزود: عدم تحرک باعث چاقی، رسوب چربی در رگ ها و بیماری های عروقی مثل سکته های قلبی و مغزی و کلیه می شود و اگر می خواهید جسم سالم داشته باشید، ورزش کنید.
وی در پایان سخنانش آینده ویروس کرونا را غیرقابل پیش بینی خواند و تصریح کرد: این ویروس چیزی است که نه شروع آن معلوم شد و نه آینده آن قابل پیش بینی است و مهم ترین مساله رعایت پروتکل های بهداشتی برای مقابله با آن است، چون بیماری ات که درمان ندارد.
انتهای پیام/
ایران قطب اورولوژی خاورمیانه / رکورددار پیوند کلیه در دروان کرونا هستیم / شتاب تبریز در رشد عمل های پیوندی فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار