مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران؛

صادرات تراکتور از ایران تداوم دارد

1399/10/25 - 10:37 - کد خبر: 35904 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران با اشاره به تداوم صادرات تولیدات این شرکت گفت: امسال بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان انواع تراکتور به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش نصر، ابوالفتح ابراهیمی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این میزان ارزش صادراتی این شرکت در قالب صادرات یک هزار و ۳۰۰ دستگاه تراکتور به کشورهای آفریقا، آمریکای جنوبی و کشورهای همسایه به دست آمده است.
وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۲۰ هزار دستگاه تراکتور در ۲۰ نوع مختلف در این شرکت تولید می شود، اظهار داشت: تلاش می شود ظرفیت صادراتی این شرکت در سال جاری به یک هزار و ۷۰۰ دستگاه افزایش یابد.
ابراهیمی، با اشاره به استفاده از توان و تخصص دانش آموختگان دانشگاهی در بومی سازی قطعات داخلی تراکتورها و ارتقای کیفیت آن ها، ادامه داد: هم اکنون ۵۰ نفر در حوزه تحقیق و توسعه این شرکت مشغول بوده که از این تعداد ۳۰ نفر نخبه دانشگاهی در مقاطع دکترا و فوق لیسانس هستند.
وی یادآوری کرد: با تلاش متخصصان داخلی هم اکنون تولید ۹۰ درصد از قطعات تراکتورها داخلی سازی شده و با این کار واردات قطعات از کشورهای اروپایی ، چین و هندوستان قطع شده است.
شرکت تراکتورسازی ایران که مرکز اصلی آن در تبریز است در سال ۱۳۴۷ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شد و این شرکت در ۲۱ فروردین سال ۱۳۷۵ به شرکت سهامی عام تبدیل و در نهم مرداد سال ۱۳۷۵ در بورس اوراق بهادر پذیرفته شد.
از سال ۱۳۵۶ تراکتورهای سبک MF۲۸۵ جایگزین تراکتورهای رومانی شد و بین سالهای ۱۳۶۶ و ۱۳۷۱ شرکت های آهنگری، موتورسازان، ریخته گری، خدمات صنعتی و ماشین الات صنعتی با هدف بهره برداری از منبع و امکانات شرکت، استفاده از ظرفیت های مازاد شرکت، منعطف و چابک نمودن شرکت مادر، عدم تمرکز و توجه به توسعه محصولات و توسعه تولیدات جانبی از شرکت مادر جدا شدند.
در بین سالهای ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ طراحی و نمونه سازی تراکتورهای ITM۴۷۵ ، ITM۴۸۵، ITM۱۰۰۰ و ITM۱۰۵۰ تک و دو دیفرانسیل و نیز طراحی و تولید ITM۲۸۵ NEW انجام شد و از سال ۱۳۹۱ به تولید انبوه رسید.
انتهای پیام/
صادرات تراکتور از ایران تداوم دارد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار