کشف ۷۰ دستگاه ماینر غیر قانونی در مراغه

1399/10/24 - 21:32 - کد خبر: 35886 نسخه چاپی

نصر: ۷۰ دستگاه ماینر (دستگاه تولید ارز دیجیتال) در شهرستان مراغه کشف و ضبط شد.

به گزارش نصر، محمد علی معتمدی مدیر توزیع برق شهرستان ویژه مراغه ضمن اعلام این خبر گفت: این ماینرها با هماهنگی این مدیریت و توسط نیروی انتظامی شهرستان مراغه از سه محل مختلف (سردخانه، کارگاه چوب بری و کارگاه تولید تابلو برق) کشف گردیده است.
 وی گفت: در یکی از محل ها، به عمد گاز آمونیاک پخش کرده بودند تا امکان ورود به محل نصب دستگاههای ماینر مقدور نباشد که با تهیه ماسک های مخصوص توسط مدیریت برق این شهرستان ، به محل مذکور ورود و تعداد 50 دستگاه ماینر مدل بالا تنها از این محل جمع‌آوری گردید.
 به گفته سرهنگ رمضان الهوردیان فرمانده انتظامی شهرستان ویژه مراغه، این مکشوفات در کارگاه های حاشیه شهر توسط کارشناسان برق شناسایی و گزارش شده  به طوری که ماموران پلیس آگاهی به همراه کارشناسان اداره برق پس از هماهنگی های لازم قضایی در عملیاتی غافلگیرانه به کارگاه‌های متخلف مذکور ورود کرده و دستگاههای ماینر  را جمع آوری کردند.
وی افزود: در این رابطه برای مالکان کارگاه های مذکور پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند. برهمین اساس مهندس اکبر فرج نیا مدیر عامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی از تلاش همکاران مدیریت برق مراغه در شناسایی این ماینر ها و همچنین فرماندهی و پرسنل نیروی انتظامی شهرستان مراغه صمیمانه تقدیر و تشکر نمود.
 شایان ذکر است دستگاه های ماینر که نوعی پردازشگر برای تولید ارز دیجیتال از جمله بیت کوین که یکی از رایج ترین ارزهای دیجیتال می باشد، در فضای مجازی خرید و فروش می گردد.
 بر اساس بررسی‌ها و مطالعات کارشناسان وزارت نیرو، هزینه استخراج هر بیت کوین معادل هزینه ۲۴ سال مصرف برق یک خانوار شهری در ایران می باشد.
انتهای پیام/
کشف ۷۰ دستگاه ماینر غیر قانونی در مراغه نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار