میتباخ (11)/

طرز تهیه مرغ تندروی

1399/10/23 - 16:52 - کد خبر: 35818 نسخه چاپی

نصر: یکی از جذاب ترین بخش های جذب گردشگر در غذاهای خوش طمع و خوشمزه مردمان همان منطقه است. لذا آشنایی با غذاهای بین المللی ما را به سمت کشف ناشناخته هایی هدایت می کند.

به گزارش نصر، آژانس خبری تحلیلی نصر به منظور معرفی غذاهای دلپذیر بخش ویژه ای با نام "میتباخ" را ایجاد کرده است که قرار است در این بخش نحوه پخت این غذاها را نیز معرفی نماید.  

 یازدهمین قسمت از این مجموعه مطالب نحوه طرز تهیه "مرغ تندروی" خوشمزه را معرفی می کنیم، امیدواریم این سلسله مطالب بتواند در معرفی این ظرفیت ها اثرگذار باشد.


مواد لازم برای تهیه مرغ تندوری
لیمو: دو عدد
پاپریکا: چهار قاشق چای‌خوری
پیاز قرمز: دو عدد
ران مرغ بدون پوست: 16 عدد
روغن مایع گیاهی: به مقدار لازم


طرز تهیه
مرحله اول

پیازها را خرد کنید. آب لیموها را بگیرید و آن را با پاپریکا و پیاز قرمز خرد شده در یک ظرف بزرگ و کم‌عمق بریزید. در هر کدام از ران‌های مرغ سه شکاف ایجاد کنید. سپس آن‌ها را داخل ظرف بگذارید و برای ده دقیقه کنار بگذارید.

مرحله دوم
زیره سبز را آسیاب کنید. حبه‌های سیر را خرد کنید. همه مواد لازم برای تهیه ماریناد را با هم مخلوط کرده و روی مرغ‌ها بریزید. همه مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید. روی ظرف را بپوشانید و حداقل به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید. اگر از قبل این مواد را ترکیب کنید می‌توانید تا یک روز اجازه دهید که طعم‌دار شوند. هر چقدر مدت بیشتری مرغ‌ها در ماریناد بمانند، طعم بهتری می‌گیرند.

مرحله سوم
مرغ ها را روی توری مخصوص گریل و سپس روی حرارت قرار دهید. می‌توانید آن را داخل فر زیر شعله بالای فر بگذارید یا اینکه روی منقل‌های گازی تهیه کنید. مقداری روغن روی مرغ‌ها بمالید و اجازه دهید که برای مدت ۸ دقیقه گریل یا بریان شود. هر دو طرف مرغ را به همین ترتیب بریان کنید. روی مرغ‌ها باید کاملا بریان شود و داخل آن کاملا بپزد.

نکات:
مرغ تندوری را می‌توانید به شکل‌های مختلف مثلا کنار برنج یا به همراه سبزیجات بخارپز سرو کنید.
انتهای پیام/
طرز تهیه مرغ تندروی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار