با حکم وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، دبیر شهر جهانی فرش شد

1399/10/23 - 13:17 - کد خبر: 35792 نسخه چاپی

نصر: با حکم وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی به عنوان دبیر تبریز، شهر جهانی فرش منصوب شد.

به گزارش نصر، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی علی‌اصغر مونسان در حکمی با استناد به مصوبه شورای عالی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سال 1396 و بنا به پیشنهاد مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، علی جهانگیری را به مدت دو سال به عنوان «دبیر شهر جهانی تبریز- فرش» منصوب کرد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این حکم با اشاره به اینکه ثبت روستاها و شهرهای جهانی صنایع دستی که به واسطه تعامل سازنده با شورای جهانی صنایع دستی به تحقق پیوسته، دستاوردی بزرگ برای افزایش اعتبار روستاها و شهرهای ثبت‌شده است، بر ایجاد زیرساخت‌های لازم و برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز برای استفاده از این فرصت مغتنم برای توسعه این مناطق تأکید کرده است.
وی همچنین خواستار مشارکت دبیر شهر جهانی فرش در فعالیت‌های مشترک شبکه فرمانداران و شهرداران روستاها و شهرهای جهانی که از طریق شورای جهانی صنایع دستی پیش‌بینی شده است، شد.
با تصویب شورای جهانی صنایع دستی درسال 1394، شهر تبریز با درظر گرفتن شاخص‌ ای مختلف مانند مشارکت‌های دولتی و شرایط مناسب برای بافت فرش، به عنوان شهر جهانی بافت فرش انتخاب شد.
انتهای پیام/
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، دبیر شهر جهانی فرش شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار