تولید ۲۱ محصول نوآورانه از سیب صنعتی در آذربایجان غربی

1399/10/23 - 11:21 - کد خبر: 35790 نسخه چاپی

نصر: یک واحد تولیدی در آذربایجان غربی از سیب صنعتی که عموما دورریز یا در فصل خاصی به واحدهای تولید آبمیوه و کنسانتره فروخته می شود، توانسته ۲۱ محصول جدید تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی کند.

به گزارش نصر، آذربایجان غربی با تولید سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
از این میزان تولید، حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تن شامل سیب درجه ۳ یا سیب صنعتی است که به دلیل پایین بودن قیمت هر ساله به صورت نامناسب جمع آوری و به مقصد کارخانه های فرآوری آبمیوه و کنسانتره در کنار جاده ها انباشته می شود.
یک واحد تبدیلی در سلماس، با اقدامی نوآورانه تولید ۲۱ محصول از سیب زیر درختی، علاوه بر تولید ارزش افزوده، در بازار‌های خارجی نیز حضوری موفق دارد.
مدیر این واحد تولیدی در گفت وگو خبرنگار با اشاره به اینکه یک سوم سیب تولیدی استان، زیر درختی یا صنعتی است، اظهار داشت: به منظور صیانت از زحمات و دسترنج باغداران نسبت به فرآوری این محصول اقدام می شود.
اطمینان افزود: در این واحد 21 محصول نوآروانه از جمله، حلوای سیب، آرد سیب، دمنوش و انواع تنقلات مانند چیپس و پاستیل از سیب درجه دو و سه تولید می شود.
وی تصریح کرد: محصولات این واحد به کشورهای آذربایجان، ترکیه و حاشیه خلیج فارس صادر می شود.
این کارآفرین از برنامه ریزی برای توسعه تولیدات این واحد از طریق تاسیس 200 واحد تولید خانگی خبر داد و گفت: در این راستا تلاش شده تا با توسعه این واحد، نسبت به اشتغال بانوان نیز گام های مثبتی برداشته شود.
انتهای پیام/
تولید ۲۱ محصول نوآورانه از سیب صنعتی در آذربایجان غربی خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار