خبر/

کنگره بین‌المللی سلامت و توانبخشی سالمندان در تبریز برگزار می‌شود

1398/07/13 - 10:47 - کد خبر: 3571 نسخه چاپی

نصر: دبیر علمی چهارمین کنگره بین‌المللی سلامت و توانبخشی سالمندان از برگزاری این کنگره در تبریز از هفدهم الی نوزدهم مهر ماه خبر داد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، حسن سلیمان‌پور در گفت‌وگویی در تشریح این خبر اظهار کرد: اثر سبک زندگی و تغییرات محیط بر سالمندان، کاربرد پت اسکن در سالمندی، سالمندی سالم، پوکی استخوان، استئوآرتیت زانو، سکته مغزی، بیماری آلزایمر و بیماری پارکینسون از جمله محورهای این کنگره به شمار می‎آیند.

وی با اشاره به حضور اساتید برجسته کشوری و بین‎المللی در کنگره بین‌المللی سلامت و توانبخشی سالمندان، اضافه کرد: شرکت کنندگان در این کنگره جمعی از متخصصان بیماری‌های داخلی، بیماری‌های مغز و اعصاب، بیهوشی، پزشکی اجتماعی، پزشکی هسته‌ای، متخصصان رادیولوژی و روانپزشکی هستند.

وی افزود: متخصصان طب اورژانس، طب سنتی، طب فیزیکی و توانبخشی، پزشکان عمومی، کارشناسان، کارشناسان ارشد و دانشجویان دکتری روانشناسی، هوشبری، پرستاری، علوم تغذیه، فیزیوتراپی و سایر متخصصان مرتبط با حوزه سالمندی نیز از دیگر گروه‌های اهداف این کنگره هستند.

سلیمان‌پور گفت: سخنرانان اصلی کنگره شامل 13 سخنران بین‌المللی و استاد مهمان بوده و 41 نفر از اساتید دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در کنگره بین‌المللی سلامت و توانبخشی سالمندان حضور می‎یابند. 

وی، برگزاری کارگاه‌های جانبی در کنگره بین‌المللی سلامت و توانبخشی سالمندان را از برنامه‌های جنبی این کنگره عنوان کرد و افزود: کارگاه‌ها در دو بخش کارگاه‎های انگلیسی (روزهای چهارشنبه و پنجشنبه) و فارسی (پنجشنبه و جمعه) برگزار می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری نشست علوی همزمان با کنگره بین‌المللی سلامت و توانبخشی سالمندان گفت: نشست علوی از جمله کنگره‌های بین‌المللی است که پژوهشکده سالمندی دانشگاه علوم پزشکی تبریز آن را به صورت دوره‌ای برگزار می‌کند و وجه تسمیه این نشست، تکریم مقام علمی و اخلاقی «پروفسور عباس علوی» از پیشگامان جهانی دانش پزشکی هسته‌ای نوین و یکی از مفاخر آذربایجان و ایران است.

دبیر علمی چهارمین کنگره بین‌المللی سلامت و توانبخشی سالمندان افزود: با توجه به اینکه پروفسور علوی دانشمندی برجسته و سمبل تواضع و اخلاق است، پیشنهاد تکریم و پاسداشت مقام علمی و اخلاقی وی به تأیید رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز رسید و پژوهشکده سالمندی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به افتخار این دانشمند برجسته تاسیس شد.

وی بیان کرد: سلسله نشست‌های پروفسور علوی هر ساله در شهرهای اودنسه دانمارک و تبریز برگزار شده و امسال نیز سخنرانانی از وزارت بهداشت و اساتیدی از دانشگاه‌های پنسیلوانیا، اودنسه، کپنهاگ، کالیفرنیا، تهران، کرمانشاه، نیشابور و مرکز دیابت استینو در این رویداد بزرگ حضور دارند.

سلیمان‌پور در پایان خاطرنشان کرد: بررسی و داوری بیش از۶۰ خلاصه پروپوزال از نکات قابل توجه این نشست بوده و در بخش دانشجویی نیز دانشجویان، خلاصه پروپوزال‌های خود را جهت انتخاب پروپوزال بین‌المللی، ارائه می‌دهند.

بر اساس این گزارش، چهارمین کنگره بین‌المللی سلامت و توانبخشی سالمندان و چهارمین نشست بین‌المللی علوی، 17 الی 19 مهر ماه سال جاری به همت پژوهشکده سالمندی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در تالار شهید شایان مهر دانشکده پزشکی این دانشگاه برگزار می‎شود.

انتهای پیام/

کنگره بین‌المللی سلامت و توانبخشی سالمندان در تبریز برگزار می‌شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار