استاندار آذربایجان‌غربی:

ظرفیت مساجد و ساختمان‌های مازاد برای توسعه کتابخوانی استفاده شود

1399/10/21 - 13:48 - کد خبر: 35666 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه شرایط نامناسب مالی احداث کتابخانه در شهرهای فاقد این ظرفیت فرهنگی را سخت کرده، گفت: فرمانداران در شهرهای فاقد کتابخانه تا تامین اعتبار ضمن پیگیری واریز سهم نیم درصدی شهرداری ها نسبت به استفاده از ظرفیت مساجد و ساختمان های مازاد اقدام کنند.

به گزارش نصر، محمدمهدی شهریاری روز یکشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه نبود کتابخانه در شهرها نمی تواند دلیلی بر عدم واریز سهم نیم درصدی شهرداری ها باشد، افزود: شهرداری طبق قانون باید سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی را واریز کنند تا برای احداث و تجهیز کتابخانه ها ذخیره شود.
وی اضافه کرد: عمده مشکلات در بحث تامین امکانات و ابنیه برای فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی از طریق همکاری و هماهنگی های بین بخشی قابل حل است.
استاندار آذربایجان غربی در پاسخ به گزارش ارائه شده معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در خصوص مراکز مهر خانواده، ضمن دستور پرداخت بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای راه اندازی و تجهیز این مراکز، بر تقویت بهره گیری از ظرفیت های بین بخشی تاکید کرد.
شهریاری همچنین با اشاره به ضرورت ساماندهی کارتن خواب ها و متکدیان در فضای گرمخانه ها اظهار کرد: اعتبارات لازم برای تکمیل گرمخانه در ارومیه باید تامین شود تا هر چه زودتر به بهره برداری برسد.
هم اکنون در آذربایجان‌غربی ۷۱  کتابخانه عمومی با یک ملیون ۵۰۰ هزار جلد کتاب و ۲۴ کتابخانه عمومی مشارکتی در مجموع با ۶۱ هزار نفر عضو فعالیت می‌کنند.
انتهای پیام/
ظرفیت مساجد و ساختمان‌های مازاد برای توسعه کتابخوانی استفاده شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار