مدیر جهادکشاورزی شهرستان خبر داد:

برداشت پنج هزار تن پنبه از اراضی خداآفرین

1399/10/21 - 10:34 - کد خبر: 35641 نسخه چاپی

نصر: مدیر جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین از پایان برداشت پنبه در ۹۰۰ هکتار از اراضی شهرستان با تولید پنج هزار تن پنبه در شهرستان خبر داد.

به گزارش نصر، رشید نظمی ضمن بیان این مطلب، افزود: با جایگزینی ارقام جدید و زودرس پنبه، عملکرد محصول در واحد سطح افزایش یافته و هم‌چنین استفاده از دو محصول بهاره و پاییزه، پنبه و غلات پاییزه باعث شده تا استفاده بهینه از بعد زمانی در الگوی کشت و تناوب زراعی برای کشاورز مهیا ود.
وی افزود: در این راستا، با ترویج ارقام پربازده پنبه، میانگین عملکرد در شهرستان از ۳.۵ تن در هکتار به پنج تن در هکتار ارتقا یافته است. 
وی با بیان این‌که شاخص عملکرد محصول در مزارع به بیش از هفت تن رسیده است، ادامه داد: میزان وش خریداری شده توسط کارخانجات پنبه پاک کنی فعال در شهرستان، از تولیدکنندگان پنبه ۵۰۰۰ تن و مازاد بر تولید شهرستان ۲۳۰۰ تن است که در مجموع ۷۳۰۰ را شامل می‌شود.
نظمی اظهار کرد: قیمت خرید وش پنبه امسال بین ۹۰۰۰ تومان تا ۱۲ هزار تومان در نوسان بوده است. 
به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به پتانسیل موجود و عملکرد مزارع شاخص و با استفاده بهینه از کلیه عوامل دخیل در تولید، در آینده‌ای نزدیک شاهد گسترش سطح زیرکشت و افزایش درآمد کشاورزان خواهیم بود.
انتهای پیام/
 برداشت پنج هزار تن پنبه از اراضی خداآفرین خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار