رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛

فوتی‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی به چهار نفر کاهش یافت

1399/10/20 - 15:40 - کد خبر: 35608 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بااشاره به کاهش آمار فوتی‌های کرونا در استان، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۴ نفر در آذربایجان‌شرقی بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

به گزارش نصر، محمد حسین صومی روز شنبه در حاشیه جلسه طرح بسیج محله محور با عنوان "طرح حاج قاسم سلیمانی"، در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: براساس آمار روز گذشته ۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و ۶۰ نفر نیز ترخیص شدند.
وی ادامه داد: با اجرای محدودیت‌ها، تعداد بستری‌های کرونا در آذربایجان شرقی از حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر به ۵۱۱ نفر کاهش یافت که از این تعداد ۱۸۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه و ۷۶ نفر نیز زیر دستگاه ونتیلاتور هستند.
صومی یکی از علل عمده افزایش بستری در بیمارستان ها را وارونگی هوا عنوان کرد و گفت: این امر موجب شده تعداد بستری بیماران در بخش ریه ۲ برابر شود که تست همه این افراد مثبت نیست.
وی تاکید کرد: با وجود اینکه وضعیت خوب است و پیشگیری و کنترل انجام شده ولی باید همچنان از عادی انگاری واهمه داشت.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: روزانه به طور متوسط حدود ۷۵۰ تست پی سی آر و ۱۵۰ تست رپیت در استان انجام می شود که از این تعداد تست۱۸۰ نفر مثبت است.
وی با تاکید بر افزایش تعداد تست ها، گفت: انتظار داریم تعداد تست روزانه به یک هزار و ۸۰۰ مورد برسد تا مطمین شویم تمام افراد مبتلا و بیمار در جامعه شناسایی شده اند.
وی خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی از نظر میزان بروز و بستری در کشور در رتبه های ۱۶ و ۱۷ قرار دارد و کل استان در وضعیت زرد است و تنها شهرستانی که در وضعیت نارنجی قرار دارد شهرستان عجب شیر می باشد.
وی افزود: در اجرای طرح  شهید سلیمانی آمار شناسایی تعداد همراهان بیماران کرونایی که با فرد در ارتباط بودند در شهرستان های هریس، هوراند و بستان آباد بیشترین آمار را داشته اند و کمترین تعداد رهگیری بعد از تبریز، شهرستان جلفا است که به ازای هر نفر، ۲.۵ نفر همراه بیمار رهگیری شده است.
انتهای پیام/
فوتی‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی به چهار نفر کاهش یافت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار