میتباخ (9)/

طرز تهیه "خورشت فسنجان" به سبک میتباخ

1399/10/19 - 16:19 - کد خبر: 35545 نسخه چاپی

نصر: یکی از جذاب ترین بخش های جذب گردشگر در غذاهای خوش طمع و خوشمزه مردمان همان منطقه است. لذا آشنایی با غذاهای بین المللی ما را به سمت کشف ناشناخته هایی هدایت می کند.

آژانس خبری تحلیلی نصر به منظور معرفی غذاهای دلپذیر بخش ویژه ای با نام "میتباخ" را ایجاد کرده است که قرار است در این بخش نحوه پخت این غذاها را نیز معرفی نماید.  


 
در نهمین قسمت از این مجموعه مطالب نحوه پخت "خورشت فسنجان" خوشمزه را معرفی می کنیم، امیدواریم این سلسله مطالب بتواند در معرفی این ظرفیت ها اثرگذار باشد.


 
مواد لازم برای تهیه خورشت فسنجان:
گوشت چرخ کرده: 350 گرم + یک پیاز متوسط
یا
مرغ: یک عدد - یک و نیم کیلو
مغز گردوی چرخ کرده: سه پیمانه
پیاز رنده و سرخ شده: دو عدد متوسط
رب انار: دو سوم پیمانه
شکر: در صورت تمایل
نمک: کمی


 
طرز تهیه :
گام اول: پیاز را ابتدا رنده و سپس سرخ کنید. گردوی چرخ شده را به آن بیافزایید و کمی تفت دهید. آب را ب همراه نمک و فلفل اضافه کنید و بگذارید بپزد. توجه داشته باشید که درب ظرف باید نیمه بسته و خورش باید با حرارت ملایم و آهسته پخته شود.
گام دوم: گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز رنده شده و کمی نمک خوب ورز دهید و از آن کوفته ریزه تهیه نمایید. توجه داشته باشید که در صورت استفاده از مرغ، باید آن را به قطعات ۱۰ تایی تقسیم کنید و در کمی روغن تفت دهید. ضمنا در این حالت، مرغ باید در اواسط طبخ اضافه گردد.


 
گام سوم: حرارت زیر خورشت باید کم باشد تا خورش فسنجان کاملا به روغن بیافتد.
گام چهارم: پس از به روغن افتادن خورش فسنجان، رب انار را اضافه کنید و بگذارید ده دقیقه دیگر بپزد. در صورت تمایل کمی شکر به خورش فسنجان اضافه نمایید.
امیدوارم تجربه لذت بخشی را از تهیه خورش فسنجان داشته باشید.
طرز تهیه نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار