معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی:

کمبود آب واحدهای صنعتی با اجرای خط انتقال سد کلقان چای رفع می‌شود

1399/10/19 - 11:27 - کد خبر: 35531 نسخه چاپی

نصر: معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی گفت: کمبود آب واحدهای صنعتی منطقه با اجرای خط انتقال سد کلقان چای بستان آباد رفع می‌شود.

به گزارش نصر، سهراب فیض زاده افزود: حجم آب ورودی رودخانه کلقان چای به این سد، ۴۰ میلیون مترمکعب در سال بوده و آب ذخیره ‌شده در پشت آن برای تامین آب شرب و نیازهای صنعتی این شهرستان و کشاورزی استفاده خواهد شد.
وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور استاندار، مدیران کل و مسوولان شهرستان بستان آباد برای مسائل و مشکلات شهرک ها و واحدهای صنعتی این منطقه، اظهار داشت: تخصیص اعتبار لازم برای انتقال آب این سد به واحدهای صنعتی منطقه توسط نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی پیگیری می شود.
نائب رییس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی گفت: با توجه به وجود واحدهای صنعتی متعدد با جمعیت اشتغال بالا در منطقه و وجود چهار شهرک و ناحیه صنعتی در منطقه سعیدآباد و قزلجه میدان، در این جلسه مقرر شد با ایجاد دسترسی مناسب امکان استفاده از آزاد راه پیامبر اعظم (ص) برای واحدهای صنعتی فراهم شود.
فیض زاده، ادامه داد: در این جلسه برای حل مشکلات و پیگیری مسایل مشترک واحدهای صنعتی مستقر در کاشی تبریز هم مقرر شد در مرحله اول با تشکیل هیات امنا پیگیری های لازم انجام شود و بعد از این مرحله مجموعه به صورت شهرک صنعتی غیردولتی ادامه فعالیت کند.
وی با اشاره به مصوبات این جلسه در خصوص رفع مشکل برق واحدهای صنعتی، یادآوری کرد: در پی دستور استاندار آذربایجان شرقی مقرر شد شرکت برق منطقه ای استان با ایجاد پست فوق توزیع در اراضی توسعه شهرک صنعتی استاد عالی نسب، در مرحله اول و در کوتاه مدت با افزایش ظرفیت پست شهرک صنعتی مذکور مشکل برق واحدهای صنعتی را مرتفع کند.
فیض زاده، افزود: در این جلسه گزارشی از عملیات اجرایی شبکه فاضلاب شهرک صنعتی استاد عالی نسب و تکمیل تصفیه خانه این شهرک با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد ارایه و مقرر شد واحدهای صنعتی مستقر در کاشی تبریز هم نسبت به انجام کار مشابه و اجرای تصفیه خانه مشترک اقدام کنند.
آذربایجان شرقی دارای ۵۶ شهرک و ناحیه صنعتی است.
انتهای پیام/
کمبود آب واحدهای صنعتی با اجرای خط انتقال سد کلقان چای رفع می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار